The channel was launched as Russia Today on 10 December 2005. At its launch, the channel employed 300 journalists, including approximately 70 from outside Russia.[31] Russia Today appointed Margarita Simonyan as its editor-in-chief, who recruited foreign journalists as presenters and consultants.[32] Simonyan stated that the channel's intent was to have a "professional format" akin to the BBC and Euronews that would "reflect Russia's opinion of the world" and present a "more balanced picture" of Russia.[37]
On June 11, 1998, News Corporation sold TV Guide to Prevue Networks parent United Video Satellite Group for $800 million and 60 million shares of stock worth an additional $1.2 billion (this followed an earlier merger attempt between the two companies in 1996 that eventually fell apart).[13][14][15] At midnight on February 1, 1999, the Prevue Channel was officially renamed to the "TV Guide Channel," and new graphics were implemented. With the rebranding, the hourly segments featured on the channel were revamped, with some being retitled after features in TV Guide magazine – including TV Guide Close-Up (which profiled a select program airing that night), TV Guide Sportsview (which maintained the same format as Prevue Sports, making the segment more similar in format to the listings section's sports guide than the color column of that name in the magazine), and TV Guide Insider (a segment featuring behind-the-scenes interviews).
This year alone, some 6 million people are expected to ditch satellite and cable, causing a major pain point for the providers of digital entertainment. Welcome many of the same companies (DirecTV and Dish Network), along with YouTube, Hulu and Sony, in a different sort of offer. A smaller collection of channels, along with broadcast TV locals, no equipment required, and an average price of around $40 monthly. (Along with your internet subscription.)
×