All that said, Google TV does have a feature that is—in my opinion—the Holy Grail feature of set-top boxes: universal search. If you enter the TV & Movies app and search for a TV show, it'll show you a list of seasons and episodes. Select an episode and it'll show you which services it's available on (like Netflix, Amazon, and YouTube). You can then decide from there which service you want to use to watch it. It's a lot nicer than having to search each library separately for that show that's harder to find. Every device should implement this, and I really hope Google expands it to include other apps in the future.


State-owned RIA Novosti news agency, which founded RT in 2005, is one of the largest in Russia. Its chairperson is Svetlana Mironyuk, who has modernised the agency since her appointment in 2003.[85][86][87] RIA Novosti has stated it helped establish RT, but is "neither a sponsor nor a backer of Russia Today."[6] Mikhail Seslavinsky, in charge of the Federal Agency on Press and Mass Communications of the Russian Federation asserted in 2005 that "Russia Today will come as an independent company".[88] Under Russian law RT is an independent organisation.[34]
Satrap is not a financial advisor & MoneyPantry.com is for entertainment & educational purposes only. Material shared on this blog does not constitute financial advice nor is it offered as such. As mentioned in our Disclosure page, MoneyPantry may have a financial relationship with some of the companies mentioned on this site, including Credit Card providers, and as such it may be compensated with a referral/commission fee. All trademarks, registered trademarks and service marks mentioned on this site are the property of their respective owners.
During the 2008 South Ossetia War, RT correspondent William Dunbar resigned after the network refused to let him report on Russian airstrikes of civilian targets, stating, "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it."[229] According to Variety, sources at RT confirmed that Dunbar had resigned, but rejected that it was over bias. One senior RT journalist told the magazine, "the Russian coverage I have seen has been much better than much of the Western coverage... When you look at the Western media, there is a lot of genuflection towards the powers that be. Russian news coverage is largely pro-Russia, but that is to be expected."[230]
The problem with Netflix is that the catalog of (non-original) films and TV shows is constantly in flux as the studio and networks play games, look for better terms, or set up exclusives on other services. We can't guarantee an entire series or movie will be there forever. But original programming makes Netflix a destination, giving it not only market share, but mind share, the likes of which only HBO can rival.
Executives couldn't agree on how long to make old episodes available for subscribers. Some gave viewers only a day to catch up on a show they missed because the broadcasters had sold the reruns to another service. Others made past series available to subscribers for a month. Consumers became confused about where to go and how long they had to binge-watch a show. Some TV networks were slow to make their channels available online.
Hulu with Live TV subscribers also have full access to Hulu’s full on-demand streaming library and Hulu original content, essentially coupling a basic Hulu subscription (normally $8-12 per month) with live TV. This gives the service a serious edge for current Hulu subscribers. Hulu’s on-demand library is already very good, with some of the best original TV series around.
The savings are all tied to a service that is in a sense revolutionary. Sling TV, a new live TV streaming service from Dish provides you with access to networks like ESPN 1, ESPN 2, HGTV, Food TV,TBS, Disney and more for $19.99 per month. All you need is an internet connection to watch Sling TV on a television, phone or tablet. With a deal I found, just for signing up, you get a FREE Fire TV Stick.

General idea: CuriosityStream, or as Mashable called it, "the Netflix of non-fiction," is a unique streaming service that wants to help viewers explore their universe through non-fiction documentaries. Hashtag edu-tainment. (And yes, you read that right. Three bucks a month.) Instead of offering a mix of different channels like traditional streaming services, CuriosityStream offers over 1,500 science, history, and technology documentaries that wouldn't be found on many popular channels. Topics include famous assassinations, nature, evolution, and a whole lot of space stuff. It's like your own personal museum, but you don't have to blow all your money for a ticket and don't have to deal with someone's kid running around. Unless it's your kid, that is.
I’m feeling kind of stupid here because it is hard to keep the info straight. We have cable, and love it, but not the high cost. It’s a cable/internet bundle. We don’t have a landline, but I think it’s in the bundle anyway. Satelite makes these $300 cash bonus offers all the time which is tempting, but when we had a dish we hated losing service every time the wind blows. We’d cut both and switch to one of these options if we knew we could get regular TV (Missouri, so nightly local & world news and shows on ABC, CBS & NBC, Animal Planet, FX, etc. And my spouse loves baseball and football. Can we get all that with an antenna plus on of your choices? Who would we get internet from – our mobile phone provider (Verizon)? Would we have to change to unlimited data? I’m an apple user and have a Macbook Pro, a 3T Airport backup, and we have iphones. I know this is detailed and my problem not yours, but feeling safe about changing it up is scary when I don’t know what I’ll lose. Thanks for listening. I’m tired of being taken advantage of, so I’m trying to prevent regrets.
Launched in 1981 by United Video Satellite Group, the network began its life as a simple electronic program guide (EPG) software application sold to cable system operators throughout the United States and Canada. Known simply as the Electronic Program Guide, the software was designed to be run within the headend facility of each participating cable system on a single, custom-modified consumer-grade computer supplied by United Video. Its scrolling program listings grid, which cable system operators broadcast to subscribers on a dedicated channel, covered the entire screen and provided four hours of listings for each system's entire channel lineup, one half-hour period at a time. Because of this, listings for programs currently airing would often be several minutes from being shown. Additionally, because the EPG software generated only video, cable operators commonly resorted to filling the EPG channel's audio feed with music from a local FM radio station, or with programming from a cable television-oriented audio service provider such as Cable Radio Network.
Since moving back to New York City and dropping TV service, my Time Warner Cable Internet-only plan costs $40 per month (I'm excluding the $5 promotional discount) for 15Mbps service. The flagship Roku 3 box I'm using costs $103 with sales tax (you can of course choose a lower-priced model). After getting the Roku I signed up for the $8 per month Hulu Plus account. I've always had Netflix in addition to my cable/satellite subscription so I'm not factoring my $8 monthly subscription for that service into the equation.
If you’re willing to invest in a Plex Pass subscription ($4.99/mo, $39.99/year, $149.99/lifetime) you may want to go with Plex for Android instead. Plex is very similar to Kodi and SPMC, only it can do more when it comes to OTA TV. With a Plex Pass, you can turn your Nvidia Shield into a Plex Server and use it to stream OTA TV channels to all your devices.
The number of devices on which Sling content can be watched at the same time varies based on the Sling service. If you subscribe to our Sling Latino core services, you can enjoy two streams at a time.  If you subscribe to our Sling International core services, you can enjoy one stream at a time. If you subscribe to our Sling Orange service, you can enjoy one stream at a time. Any extras you add to your Sling Orange service will be included in your single stream. If you subscribe to our Sling Blue service, you can enjoy up to three streams of these channels at the same time. Any extras you add to your Sling Blue service will be included in your three streams. If you subscribe to both services in Sling Orange + Sling Blue, you can enjoy up to four streams at the same time. Because you are purchasing two separate services in Sling Orange + Sling Blue, you can get the total number of streams included on each separate service—one stream for any channel on the single-stream Sling Orange service and three streams for channels on the multi-stream Sling Blue service. To get up to four streams, go to the My Account page and make sure that the “show me only Sling Blue versions of channels in both services” box is not checked. 

The Roku's selection of channels is as good as it gets: Netflix, Hulu, Amazon, Vudu, Crackle, HBO Go, MLB.tv, NHL, NBA, Epix, and a lot more. It would be nice to see some better support from people like NBC, ABC, CNN, and other news channels, though—right now, the channels are either audio podcasts only or clips of popular shows, but rarely full episodes. The Roku also recently got the Plex app, which allows it to play items from a Plex media server—perfect for those few movies you've ripped or downloaded. It also contains a few of Plex's streaming channels, but not all of them are available at the time of this writing. Still, Plex is a very nice touch to a device that previously couldn't play those files at all.


The VICTONY TV Antenna is a flat panel antenna that sets the standard for the rest of the antennas going forward in terms of just how functional they can be. The antenna is easy to set up since it can be mounted on the wall, behind the TV, or on a window. Just make sure it's getting as clear a signal as possible because that will get you the most over-the-air channels in full 1080p. But don't worry, with a range of 50 miles, you don't have to be right next to any broadcast towers.

A 2007 article in the Christian Science Monitor wrote that RT reported on the good job Putin was doing in the world and next to nothing on things like the conflict in Chechnya or the murder of government critics.[210] According to a 2010 report by The Independent, RT journalists have said that coverage of sensitive issues in Russia is allowed, but direct criticism of Vladimir Putin or President Dmitry Medvedev was not.[40] Masha Karp wrote in Standpoint magazine that contemporary Russian issues "such as the suppression of free speech and peaceful demonstrations, or the economic inefficiency and corrupt judiciary, are either ignored or their significance played down".[211] In 2008, Stephen Heyman wrote in The New York Times that in RT's Russia, "corruption is not quite a scourge but a symptom of a developing economy."[38] Speaking after the launch of RT America, Garry Kasparov said "Russia Today is an extension of the methods and approach of the state-controlled media inside Russia, applied in a bid to influence the American cable audience".[15]
I am 81 years old. Am tired of paying $66.98 per month for cable.. also pay $51.99 per mo. for internet… and the e-mail has been down for 3 days now. I am in the Atlanta metro area. there is no way I could understand or know how to do what you have. Is there any business in this area that you know of that could set me up. A one time fee would be worth it … my main recreation is the TV and computer. Hopefully Charter will have e-mail fixed so I can receive and send soon. I appreciate any help you can point me to. Thank you.
Pluto TV might be a new name to some, but the service has been quietly plugging along since 2013. Like the other services on this list, it has become a solution for those who want easy access to a library of both live and on-demand content — everything from TV series to movies, to popular internet content creators. Unlike the others, however, Pluto TV is entirely free.
†Advertiser Disclosure: Many of the card offers that appear on this site are from companies from which CreditDonkey receives compensation. This compensation may impact how and where products appear on this site (including, for example, the order in which they appear). CreditDonkey does not include all companies or all offers that may be available in the marketplace.
Assange said that RT would allow his guests to discuss things that they "could not say on a mainstream TV network."[69] Assange said that if Wikileaks had published Russian data, his relationship with RT might not have been so comfortable.[64] In August of that year, RT suffered a denial of service attack for several days by a group calling itself "Antileaks". It was speculated that the group was protesting Assange and/or Russia's jailing of members of the activist music group Pussy Riot.[70]

Eric narrowly averted a career in food service when he began in tech publishing at Ziff-Davis over 25 years ago. He was on the founding staff of Windows Sources, FamilyPC, and Access Internet Magazine (all defunct, and it's not his fault). He's the author of two novels, BETA TEST ("an unusually lighthearted apocalyptic tale"--Publishers' Weekly) an... See Full Bio

Let's not fool ourselves, the media companies go where the money is, and right now that's still the cable/satellite/telco providers by a wide margin. But according to Steve Shannon, Roku's General Manager of Content and Services, the tide is turning in negotiations between content providers and cable distributors with more rights becoming available for streaming services. "As each contract comes up for renewal, digital rights are becoming more valuable," he says. "Content creators recognize that there's value there and as cable companies are looking to reduce programming costs, some are giving up the digital rights."


In early 2010, RT unveiled a highly controversial advertising campaign called "Question More", which was created for the channel by Britain-based McCann Erickson.[14] One of the advertisements featured as part of the campaign showed President of the United States Barack Obama "morphing" into Iranian leader Mahmoud Ahmadinejad and asked: "Who poses the greatest nuclear threat?" The ad was banned in American airports. Another showed a Western soldier "merging" into a Taliban fighter and asks: "Is terror only inflicted by terrorists?"[48] One of RT's 2010 billboard advertisements won the British Awards for National Newspaper Advertising "Ad of the Month".[49]
Connect an end of the long cable to the remaining threaded end of the cable splitter while making sure to tighten the head, then connect the other end of the long cable to the threaded coaxial port of the second TV and tighten the head. Turn the TVs on, you will be able to independently watch different channels from each TV. The splitter splits the same signal, but it is the TV that determines what channel is being viewed.
State-owned RIA Novosti news agency, which founded RT in 2005, is one of the largest in Russia. Its chairperson is Svetlana Mironyuk, who has modernised the agency since her appointment in 2003.[85][86][87] RIA Novosti has stated it helped establish RT, but is "neither a sponsor nor a backer of Russia Today."[6] Mikhail Seslavinsky, in charge of the Federal Agency on Press and Mass Communications of the Russian Federation asserted in 2005 that "Russia Today will come as an independent company".[88] Under Russian law RT is an independent organisation.[34]
If you're nuts for Psych, The Daily Show, or other cable TV shows, Hulu's got you covered. Some programs take a week to turn up on the web site, though, so you'll have to exercise some patience and avoid spoilers for a few days. On the other hand, Hulu has a bunch of nice features that let you organize, queue, and search shows. There's a desktop app that works with standard Apple or Windows Media Center Remotes. If you're sporting Windows 7 on your computer, don't forget to check out the Hulu Integration app for Windows Media Center.

In an episode of The Truthseeker, named Genocide of Eastern Ukraine, they claimed that the Ukrainian government was deliberately bombing civilians, had murdered and tortured journalists, as well as crucifying babies. Ukrainian army forces were accused of "ethnic cleansing" and were compared to the Nazis in World War Two. The only response to the allegations in the broadcast was in the form of a caption saying "Kiev claims it is not committing genocide, denies casualty reports", which appeared on screen for six seconds. According to Ofcom the broadcast had "little or no counterbalance or objectivity".[26]
These are my second headphones from Riwbox, they are so good, high quality and affordable. These are Bluetooth, easy to connect and also comes with a micro SD reader, very light weight and comfortable, I already test them running and jumping and they stay on place, so they are excellent for workout routines. The sound is great, clear and loud, without distortion. Adjustables and foldable. The only thing is missing it is a carrying bag, but not a big deal. Just what I was looking for.
* Limited-time offer for new res. custs. who subscribe to a qualifying Fios Double or Triple Play bundle with Fios Gigabit Connection and new or existing wireless customers who subscribe to a qualifying Go Unlimited or Beyond Unlimited plan. Monthly discounts applied via $10 bill credit for Fios and $10 for Verizon Wireless, so long as Verizon offers and customer maintains all qualifying services.
On September 18, 2014, CBS and Lionsgate announced that TVGN would be relaunched as Pop in early 2015, with the rebranding later announced to occur on January 14 of that year.[35] with its focus shifting toward programming about pop culture fandom. The network would carry 400 hours of original programming following the rebrand, including a reality show starring New Kids on the Block and the Canadian co-production Schitt's Creek.[36][37] Pop was made available on AT&T U-verse on March 1, 2016.[38] On November 19, 2015, it was announced that Impact Wrestling, the flagship show of what was then known as TNA Wrestling, would move from Destination America to Pop beginning January 5, 2016.[39] That series departed Pop at the start of 2019 for the Pursuit Channel after Pop declined to continue airing it.
I take it you have done your homework and it sounds as though you know your stuff! However, I do not know who you are or if you are a “plant” by the cable industry to down talk these alternative methods to cable. Having said that, I need to do my own research and I know I have to start somewhere, so I consider your remarks and opinions as that start. The problem I see in doing research is “who to trust”! Call me cynical if you wish. However, I detest these things about cable: 1) The major cable companies (Comcast, Spectrum, et al) control the perimeters of choice for consumers by, as you stated, “blocking” given areas; 2) If you want to watch a given number of channels, the cable companies mentioned control the “plans” for the channels that include my favorites like sports, local channels, documentaries, etc… I could not care less for the so-called movie channels that show hardly anything but smut movies. I have to pay an astronomical monthly fee to get the preferred channels and pay for channels I do not want or watch. I suppose I could list much more disgust that I have for cable. However, all I would be doing is frustrating myself more. The task of searching for the best solution is to me, much too tedious and not as trustworthy as is being touted by these “cable cutting” enterprises. So, until I can find a more realistic alternative, I will stay with the blood-sucking cable company which I currently have.

Ultrafast broadband is defined as any broadband connection with a speed of 300Mbps or greater. Gigabit broadband refers to a connection with a speed of 1,000Mbps, so while you might call a gigabit connection 'ultrafast', not all ultrafast connections are a gigabit. Virgin Media is the only widely available provider to offer speeds in this range. However, there are very few cases where such speeds are necessary.

×