Hulu’s single $40-per-month plan (called simply Hulu with Live TV) gives subscribers around 60 live channels (the exact number will be dependent on your market). You will get ABC, NBC, CBS, and Fox, either live or on-demand depending on your location, plus dozens of other popular channels, which Hulu lists in full on its website. The service also added ABC News Live, CBSN, and Cheddar, bolstering its news lineup. 

In September 2012, U.K. broadcast regulator Ofcom found that two Libyan dispatches broadcast by RT's Lizzie Phelan in a year earlier were in breach of its code on accuracy and impartiality. The following November, RT was again found in breach of impartiality rules in relation to its coverage of the Syrian conflict.[234] An August 2013 story concerning unverified reports of the killing of 450 Kurdish civilians near the Turkey-Syria border was also found to have breached Ofcom's rules.[235] That December, Ofcom found RT in breach of its standards in relation to the impartiality of a documentary entitled "Syrian Diary" broadcast the previous March.[236] Speaking in 2014 former RT reporter Sara Firth said that there had previously been examples of senior editorial interference, and that she had been pulled out of Syria after some "very heated discussions" about the channel's coverage.[22]


Sara Firth, a London-based correspondent with RT resigned in protest over the network's coverage of the MH17 disaster. Shortly before resigning, she tweeted, "RT style guide Rule 1: It is ALWAYS * Ukraine's fault (* add name as applicable)". She told the Guardian "I walked into the newsroom and there was an eyewitness account making allegations [against Ukraine] and analysis, if you can call it, from our correspondent in the studio. It was just appalling, in a situation like that where there are families waiting to be informed and a devastating loss of life." She also noted that "There is bias against Russia but you don’t counter wrong by doing even more wrong" and stated "I have always said it's better to have RT than to not have that perspective, but actually with a story like this and the way they misreport it, it's quite dangerous, I don’t want to be party to it."[22] In follow-up interview she said "In Ukraine, you’re taking a very small part of a much wider story, totally omitted the context of the story, and so what you wind up with on air is outright misinformation." Calling RT "mass information manipulation" Firth said "they have a very clear idea in their mind of what they’re trying to prove." She also stated that "The worst-kept secret is that RT is blatant propaganda. I’m one in a very long line of people who have left for the same reason."[245]
An HD antenna won’t give you all of the channels you would have access to if you purchased a cable subscription. However, it will increase the number of channels you can watch on local TV. And the one-time cost (as opposed to an ongoing monthly fee) means you’ll save money. It can be another attractive feature of using antennas to expand your viewing choices.

For many people, the main reason to subscribe to cable or satellite is sports. (The huge licensing fees that sports leagues command, by the way, are a big reason you can’t watch sports without such a subscription—and why subscription fees are so high.) Watching live sports without cable used to be easier, but more and more sports programming has shifted from OTA broadcast to cable. For example, of 38 college-football bowl games in the 2015–2016 season, only four aired on OTA networks. Even the NCAA basketball tournament has moved its semifinal games onto cable networks. For the sports fan, watching all the important games without cable has become impossible.
While modern antennas still have to be hooked directly into your TV, that's where the similarities end. You don't have to live within ten miles of a broadcast station, sit the rabbit ears on the TV, and fiddle with your setup for 20 minutes just to get a little less static. Find the best signal location, hook up the necessary cables, scan for channels and you're good to go.
General idea: If award-winning originals like The Handmaid's Tale and all seasons of Rick and Morty don't already do it for you with Hulu, knowing that there's a super simple one-package live TV option with Hulu might do the trick. Plus, if you already have the non-live Hulu account, merging the two and not having to sign up elsewhere makes the process way less stressful. Hulu only has one on-demand package, which makes things simple if you didn't want to have to make a decision between packages. It'll give you over 40 channels including local broadcast channels, CNN, Disney, FX, Oxygen, ESPN, and more. One slight drawback is that Hulu does not do Viacom, meaning channels like Nickelodeon, Spike, Comedy Central, or MTV, are not available. 

Cable TV was once the ultimate entertainment necessity. The over-the-air days of VHF/UHF television signals couldn't keep up with voracious viewers who needed more, more, more channels. Having a cable directly pumping all that content into your home became the norm, and the cable providers—which likely provide your high-speed broadband internet access as well—knew they had you on the hook.
In November 2016, after the US Presidential Election, The Washington Post reported that RT and Sputnik were "state-funded Russian information services that mimic the style and tone of independent news organizations yet sometimes include false and misleading stories in their reports" and also that "RT, Sputnik and other Russian sites used social-media accounts to amplify misleading stories already circulating online".[260] The Post was criticized by The Intercept, Fortune, and Rolling Stone for relying in part on an analysis by PropOrNot, an anonymous organization with no reputation for fact-checking.[261][262][263]
Shaun Walker, the Moscow correspondent for The Independent, said that RT had "instructed reporters not to report from Georgian villages within South Ossetia that had been ethnically cleansed."[48] Julia Ioffe wrote that an RT journalist whose reporting deviated from "the Kremlin line that Georgians were slaughtering unarmed Ossetians" was reprimanded.[12] Human Rights Watch said that RT's claim of 2,000 South Ossetian casualties was exaggerated.[231][232]
The intro package, called Live A Little, offers more than 60 channels for $40 (following a $5 price rise in July 2018). For $55, the Just Right package offers over 80 channels. The package given the most attention by DirecTV Now during its launch event was the $65/month Go Big package, offering more than 100 channels, but if you’re looking for everything you can get, the Gotta Have It packages dishes up more than 120 channels for $75 per month. As with PS Vue, these packages and prices are always changing, so check out our DirecTV Now explainer piece for more details.
I have Comcast for internet but included the basic TV package since our OTA antenna does not pick up all local stations well in our area. PBS does not come in at all. Playon is a great addition to our Roku which we use with Hulu Plus to catch up on the TV shows we don’t have time to watch when they are on (I’m a Castle addict). I try to keep up with new private channels and plugins periodically. I also have a Touchpad and downloaded a wonderful app for $2 called Video Flood HD to stream other shows I can’t get elsewhere, including HGTV. Not sure if something like it is available for other platforms, but it would be great if a similar app was available to integrate into Roku or Playon.
The good news is that nearly all of these services offer the ESPN family of networks as standard, at the lowest tier. Many then offer regional Fox Sports channels, and even an array of overseas sports broadcasts. Soccer fanatics should also look into FuboTV, which emphasizes the major sports leagues in general but is particularly generous with international football. Again, be sure to check with the various live TV providers to see what you’re allowed to see in your region and for what price. (If you can afford it, consider Playstation Vue, which offers easy access to the many games streaming every day on ESPN’s website.) ESPN also now offers ESPN+, which features a selection of live games from professional and college sports, along with access to the network's documentary films and some studio content exclusive to the subscription service.
In May 2013, RT announced that former CNN host Larry King would host a new talk show on RT. King said in an advertisement on RT: "I would rather ask questions to people in positions of power, instead of speaking on their behalf."[76][77] As part of the deal, King would also bring his Hulu series Larry King Now to RT. On 13 June 2013, RT aired a preview telecast of King's new Thursday evening program Politicking, with the episode discussing Edward Snowden's leaking of the PRISM surveillance program.[78]
Prime Video enables you to watch an extensive library of both movies and TV shows for just $8.99 per month, after a 30-day free trial. You can also subscribe to more than 100 premium channels, including HBO, Showtime and Starz, as well as dozens of regular TV channels. However, unlike regular cable TV, you only have to pay for the channels that you actually watch.

For example, DIRECTV charges $20 a month for every month remaining on your contract. So if you need to get out of your contract but you still have nine months left, you’re looking at a cool $180 plus a $15 deactivation fee. It’s steep, for sure, but it’s all in the contract agreement. Make sure to ask your provider about early termination fees before you sign, just in case.
CBS All Access ($5.99/mo. or $59.99/yr. with commercials;  $9.99/mo. or $99.99/yr. without): There are several basic cable and major broadcast channels moving into this arena, too, looking to lure customers with exclusive content. CBS has been making the boldest moves here, packaging a library of new and old CBS shows alongside in-demand original series like “Star Trek: Discovery.” CBS All Access also allows for live-streaming of your local CBS affiliate (with some restrictions based on market, program and/or device). 
On 5 March 2014, RT Washington, D.C. bureau anchor Liz Wahl resigned on air, blaming RT for propaganda. Wahl stated that what "broke" her was that RT censored a question from her interview with Ron Paul about "Russia's intervention in Ukraine". In response, RT released a statement: "When a journalist disagrees with the editorial position of his or her organization, the usual course of action is to address those grievances with the editor, and, if they cannot be resolved, to quit like a professional. But when someone makes a big public show of a personal decision, it is nothing more than a self-promotional stunt. We wish Liz the best of luck on her chosen path".[241] In a March 2014 Politico article, Wahl stated "For about two and a half years. I’d looked the other way as the network smeared America for the sake of making the Kremlin look better by comparison, while it sugarcoated atrocities by one brutal dictator after another."[233]
While I cannot vouch for the legality or the quality of all of these websites, here are 35 a lot of different ways you can still catch your favorite shows and web videos without paying for cable or satellite TV. And while I haven’t tried each and every one of them out for any extended period of time, the first 5 I list are my favorites, to help guide you to some of the ones that work well. I have either given my own opinion of each one or when possible I have taken a blurb from each site’s “About” page to give you a little more info. And if you have a favorite, or you use a site that isn’t listed here, please be sure to mention it in the comments so everyone can check it out!

At the beginning of January 2009, the print edition of TV Guide quietly removed its listings for TV Guide Network (and several other broadcast and cable networks) over what the magazine's management described[21][22] as "space concerns". In actuality, the two entities had been forced apart by their new, individual owners, with promotions for the network ending in the magazine, and vice versa. TV Guide magazine journalists also no longer appeared on TV Guide Network. The top-line "plug" for the network did, however, remain intact on the websites of internet-based listings providers using TV Guide's EPG listings. TV Guide Network's program listings returned to TV Guide magazine in June 2010, with its logo prominently placed within the grids.
I’ll keep my eyes peeled on you guys and your progress, and try to follow your lead! By the way you have all been most informative,and Peter, thanks for starting the subject you truly have helped my frame of mind. I know I threw in a bit of southern humor to keep you all entertained but buy God I am going to overcome this so-called generational gap and get in there with you all. I won’t be a tech. but perhaps I’ll learn how to better utilize my equipment… 

From April to August 2011, RT ran a half-hour primetime show Adam vs. the Man,[144][145][146] hosted by former Iraq War Marine veteran and high-profile anti-war activist Adam Kokesh. David Weigel writes that Kokesh defended RT's "propaganda" function, saying "We're putting out the truth that no one else wants to say. I mean, if you want to put it in the worst possible abstract, it's the Russian government, which is a competing protection racket against the other governments of the world, going against the United States and calling them on their bullshit."[45] The conservative media watchdog Accuracy in Media criticized Kokesh's appearance on RT, writing RT uses Americans like Kokesh to make propaganda points.[147]
During the 2008 South Ossetia War, RT correspondent William Dunbar resigned after the network refused to let him report on Russian airstrikes of civilian targets, stating, "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it."[229] According to Variety, sources at RT confirmed that Dunbar had resigned, but rejected that it was over bias. One senior RT journalist told the magazine, "the Russian coverage I have seen has been much better than much of the Western coverage... When you look at the Western media, there is a lot of genuflection towards the powers that be. Russian news coverage is largely pro-Russia, but that is to be expected."[230]
"2018 review: Fubo has come a long way in a year. The streams are much more stable, the channel lineup has solidified, and VOD and DVR options keep improving. Fire TV now has the Video On Demand options you'll find on other platforms along with updated support for the 500 hour DVR. Yes, the interface is clunky on Fire TV and there is no quick way to flip between channels. This isn't like watching cable tv, and it's not supposed to be."
 “We cut out cable and tried to replace it with just streaming options, then with those plus PlayStation Vue (because they were the only option for live sports). That was a bust because the internet streaming couldn’t keep up with the speed of most sports, plus the DVR options were abysmal [which made missing live game broadcasts not an option]. So we went back! We are the proud payers of a DIRECTV bill and I’m not even sad about it.” ― Stephanie Bowen Earley 
Russian studies professor Stephen F. Cohen stated in 2012 that RT does a lot of stories that "reflect badly" on the United States, United Kingdom, Canada, Australia, and much of Western Europe and that they are "particularly aggrieved by American sermonizing abroad." Citing that RT compares stories about Russia allowing mass protests of the 2011–2012 Russian election protests with those of U.S. authorities nationwide arresting members of the Occupy movement. Cohen states that despite the pro-Kremlin slant, "any intelligent viewer can sort this out. I doubt that many idiots find their way to RT."[142] RT also have proliferated stories such as the police brutality in the US, the crack cocaine usage of Toronto mayor Rob Ford, and the poverty among people of Arab descent in Western Europe.
Loosen and remove the head of the cable wire from the wall cable outlet. Connect the short coaxial TV cable to the wall by placing the head of the cable over the threaded coaxial wall connector. Attach the head of the other end of the short coaxial cable to the single-sided end of the cable splitter. The cable splitter has a one-sided end, where there is a single-threaded coaxial connector for the cable to go in, and a two-sided end, where the cable is split up and transmitted out to two separate TV's.
For example, CBS offers a lot of free full episodes with even more when you sign up for CBS All Access ($59.99/yr with limited commercials or $99.99/yr without commercials after a 7-day free trial). For many shows, like 60 Minutes, you can watch the last 5 episodes for free. Some others have an entire season for free – such as Big Brother: Over the Top.

Philo is unique among the other skinny bundle internet TV services in that it does not offer any sports channels. That means if you love both MTV and ESPN, Philo is not the service for you. By eschewing sports channels, Philo is able to offer entertainment-only networks for a low cost, but this does ultimately create a more niche service, compared to other options like Sling TV and DirecTV Now. You won’t get any sports coverage at all with Philo.
One of the advantages of unplugging from the physical cable sticking out of a socket in your home is that you’re free to enjoy the entertainment you’re paying for on any screen you happen to have handy, be it a laptop, tablet or mobile phone. Many streaming services, like Netflix and Hulu, keep track of what you’re watching and will let you pause a show or movie on one device, then pick it up later on another device. 

I also had the same problem as you and Cara. my laptop is HP, I have a Samsung TV that works perfectly well with HDMI both audio and picture. Once I hook to Sony sound comes out from the laptop regardless of how many times I choose TV speakers and enable them. So, my solution, like Cara's was that every time I hook my HP to Sony, I go to sound mixer and disable my laptop speakers. Automatically the Sony speakers start working afterwards. Now, to listen to your laptop speakers again, all you have to do is again go to volume mixer icon, choose laptop speakers and allow it to configure again. The problem will solve itself and show u a "fixed" message when it is done. The downside is every time I rehook it to Sony I have to disable the laptop speakers again, then reinstall them once I am done. Hope that helps.
When we went through the ordering process for Spectrum and got all the way to the check-out, we realized we never got to choose which DVR we wanted. Spectrum offers both Motorola and Cisco DVRs (neither of which stand out from competitor DVRs like the Genie or Hopper 3), and as far as we can tell, you get whichever one Spectrum decides to send you.

Spectrum is now requiring a box for all TVs to receive their signal. I have a TV in the basement that I use while exercising and watch only news programs. Is their a way I can use one of your suggestions that will allow me to watch the news. Or are MSNBC, CNN, FOX etc by definition only cable channels. We have Amazon Prime and Netflix and would love to cut the cable if there were a way to also get these news channels. Thanks.


I’m sorry that you are disgusted, but I understand why you are wary. Keep in mind that some of these options let you try their services for free before you commit to anything. Also, if you have a few friends, as most people do, there’s a possibility one or more of them is already using one of these cable alternatives. Why not ask around to see if any of them do? That would give you the opportunity to receive a review from someone you know and trust to tell you how things really are. I wish you luck and encourage you not to give up on finding a replacement for cable.
×