“I tried Aereo before they lost their court case. Then I was a SlingTV user for a couple of years and really enjoyed it. Just switched to YouTubeTV in the last week. Mostly so we could get local channels. It’s okay but I am already missing A & E, HGTV and History Channel. We are going to give it a try for a while but may check out DIRECTV now because it has most of the channels we like as well as local options.” ― Sean Cook

Laura M. LaVoie resides in a 120 square foot house in the mountains of Western North Carolina. There she has a solid internet connection and access to some of the best craft beer in the country. Email her at [email protected] Disclosure: Streaming Observer is supported by readers. Articles may contain referral links. For more information, see the disclosure at the bottom of the page.
As far as watching shows when they air, if it’s a show on one of the cable networks you may or may not get the show a day or two after it airs on a service like Hulu. Otherwise you might need to pay for that particular show on a service like Amazon – which in many cases is still cheaper than paying for cable. Or in some cases you can watch live shows on a service like Sling TV.
The crown jewel driving this premium streaming service is Star Trek: Discovery (which isn't even that good a Star Trek show), plus other originals like The Good Fight, which can only be seen via All Access, at least in the US (ST:D is on Netflix in other countries). You can also add Showtime programming to watch in the All Access interface for $14.99 per month.
For much of 2015, graduate students at Columbia School of Journalism took part in the RT Watch project, monitoring RT's (US) output. Casey Michel, who worked on the project, wrote "RT ignores the inherent traits of journalism—checking sources, relaying facts, attempting honest reportage" and "you’ll find 'experts' lacking in expertise, conspiracy theories without backing, and, from time to time, outright fabrication for the sake of pushing a pro-Kremlin line".[193][194] The results were compiled in a Tumblr blog.[195]
State-owned RIA Novosti news agency, which founded RT in 2005, is one of the largest in Russia. Its chairperson is Svetlana Mironyuk, who has modernised the agency since her appointment in 2003.[85][86][87] RIA Novosti has stated it helped establish RT, but is "neither a sponsor nor a backer of Russia Today."[6] Mikhail Seslavinsky, in charge of the Federal Agency on Press and Mass Communications of the Russian Federation asserted in 2005 that "Russia Today will come as an independent company".[88] Under Russian law RT is an independent organisation.[34]

We also recommend testing your internet speed at peak streaming hours (between 6 – 10 p.m. weekdays) to determine if your neighborhood struggles under the strain of heavy traffic. For instance, if you routinely get around 10Mbps downloads during the day, but that figure takes a dive to about 3Mbps around dinner time, you’ll want to call your internet provider to see if anything can be done. Fortunately, this is an increasingly rare problem outside of rural areas, but better to check ahead.

×