John Feffer, co-director of Foreign Policy in Focus says he appears on RT as well as the U.S.-funded Voice of America and Radio Free Asia, commented "I’ve been given the opportunity to talk about military expenditures in a way I haven’t been given in U.S. outlets". On the fairness issue, he said: "You're going to find blind spots in the coverage for any news organization".[142]

Hi Kayla! I think I’ve read EVERY word on this particular blog! It has been HIGHLY informative! I’m too wanting to cut cable. These prices . . . man! Who can afford this stuff? I know I can’t anymore. From what I’ve gathered, with a Smart Tv, looks like I can stream Netflix and Hulu. For other channels I and my son like to watch I’ll need Sling. And for local channels an antenna. My question is for internet or streaming, do I HAVE to have an ISP? Can I purchase a modem and/or router? I know internet only plans are much cheaper but if I can get outta paying for that as well I sure would like to!! MUCH thanks to you!! I am now your FAN ?
My college age kid went into a bit of shock for the first few days and then found time to spend at a local bookstore (I see that as an improvement). I did invest in a regular ole’ antenna for the TV, so I can catch the local channels (which are about 50 here in TX), and after reading your article purchased a Roku 3. My kid has an Xbox, Wii, and PS3 so streaming online content was already possible, I got the Roku for the main television and not to cause another issue of “shell shock” by taking over the kid’s PS3.

There are drawbacks, most having to do with content licensing restrictions. Netflix still has a good number of films in its vast library that are unavailable for streaming. With Hulu Plus, TV shows are generally embargoed until at least the day after their original network air dates. And there can also be restrictions on which seasons of a show are available. Perhaps most frustrating, licensing terms for some shows stipulate that while they can be watched on a computer or mobile device for free on Hulu's website, they are prohibited from being viewed on the TV even with a paid Hulu Plus subscription. But remember, an antenna gets you free OTA network channels, so if you're able to work your schedule around the networks' (like in the old days) you can minimize this inconvenience.


General idea: CuriosityStream, or as Mashable called it, "the Netflix of non-fiction," is a unique streaming service that wants to help viewers explore their universe through non-fiction documentaries. Hashtag edu-tainment. (And yes, you read that right. Three bucks a month.) Instead of offering a mix of different channels like traditional streaming services, CuriosityStream offers over 1,500 science, history, and technology documentaries that wouldn't be found on many popular channels. Topics include famous assassinations, nature, evolution, and a whole lot of space stuff. It's like your own personal museum, but you don't have to blow all your money for a ticket and don't have to deal with someone's kid running around. Unless it's your kid, that is.

Apple’s most recent version of its streaming box, the Apple TV 4K, added the long-awaited support for 4K UHD resolution and 4K content. The Apple TV 4K uses an intuitive touchpad remote, which is designed to operate more like an iPhone, and it can even be used as a gaming remote. The system is also faster than previous models, and the inclusion of 4K makes it a viable alternative to the other options on this list for Apple users.

Take your onscreen encounters to the next level with a standalone or bundled Spectrum TV packages. The Silver package equips you with over 175+ HD-enabled TV channels, including exclusive content from Premium Channels like HBO®, SHOWTIME®, and Cinemax® For those interested in a complete home entertainment solution, Spectrum provides 2-in-1 & 3-in-1 bundle packages. Spectrum TV™ packages feature exciting combinations of high speed internet, HDTV and/or voice services. The company's premier TV Silver + Spectrum Voice™ 2-in-1 package provides full Local & International calling coverage, in addition to all the perks associated with the Spectrum TV Silver package. Now, who knew watching television could be this much fun (and easy)? Subscribe to a Spectrum cable TV package TODAY!
Reliable figures for RT's worldwide audience are not available.[103] In the United States, RT typically pays cable and satellite services to carry its channel in subscriber packages.[121] In 2011, RT was the second most-watched foreign news channel in the United States (after BBC World News),[122] and the number one foreign network in five major U.S. urban areas in 2012.[123] It also rates well among younger Americans under 35 and among inner city areas.[123]
Hey Vince – I’ve been meaning to add Playstation Vue to this list! They are good. They have a higher minimum price point, but you do get a lot of value for it. But I will disagree about Sling – on my Android, my wife’s iphone, and our Roku 3, SlingTV’s app has been great on all platforms. About a year ago when they were first starting out, buffering was horrible sometimes. But they’ve cleaned it up, increased their bandwidth and I have had no issues at all in the past 9 months.
Assange said that RT would allow his guests to discuss things that they "could not say on a mainstream TV network."[69] Assange said that if Wikileaks had published Russian data, his relationship with RT might not have been so comfortable.[64] In August of that year, RT suffered a denial of service attack for several days by a group calling itself "Antileaks". It was speculated that the group was protesting Assange and/or Russia's jailing of members of the activist music group Pussy Riot.[70]
Following the acquisition of TV Guide Network by Lionsgate in 2009, its programming began to shift towards a general entertainment format with reruns of dramas and sitcoms. In 2013, CBS Corporation acquired of a 50% stake in the network, and the network was renamed TVGN. At the same time, as its original purpose grew obsolete because of the integrated program guides offered by digital television platforms, the network began to downplay and phase out its program listings service; as of June 2014, none of the network's carriage contracts require the display of the listings, and they were excluded entirely from its high definition simulcast. In 2015, the network was rebranded as Pop.
“ They get these extreme voices on that have this kind of hostile toward the West viewpoints towards the world, very extremist. These are the people that they have on. And when I was on the anchor desk, they would instruct you to egg on these guests and try to get them, you know, rallied up, to really fire off their anti-American talking points. Listen, I'm all about exposing government corruption. I'm all about being critical of the government. But this is different. This is promoting the foreign policy of somebody that has just invaded a country, has invaded the country and is then lying about it, is using the media as a tool to fulfill his foreign policy interests. And RT is part of Putin's propaganda network and it's very, very troubling in the wake of what is going on in Ukraine today.[23] ”
One of the advantages of unplugging from the physical cable sticking out of a socket in your home is that you’re free to enjoy the entertainment you’re paying for on any screen you happen to have handy, be it a laptop, tablet or mobile phone. Many streaming services, like Netflix and Hulu, keep track of what you’re watching and will let you pause a show or movie on one device, then pick it up later on another device. 

At the beginning of January 2009, the print edition of TV Guide quietly removed its listings for TV Guide Network (and several other broadcast and cable networks) over what the magazine's management described[21][22] as "space concerns". In actuality, the two entities had been forced apart by their new, individual owners, with promotions for the network ending in the magazine, and vice versa. TV Guide magazine journalists also no longer appeared on TV Guide Network. The top-line "plug" for the network did, however, remain intact on the websites of internet-based listings providers using TV Guide's EPG listings. TV Guide Network's program listings returned to TV Guide magazine in June 2010, with its logo prominently placed within the grids.
Former RT Moscow anchor Stacy Bivens, and other former RT journalists speaking under anonymity according to BuzzFeed, said they regretted working for the network, citing their dislike of the network's use of propaganda. Bivens, for example, was explicitly asked to go to Germany and procure a story proving that "Germany is a failed state". When she rejected, other reporters were sent instead.[24]
×