In 2011, TV Guide Network dramatically overhauled its programming, abandoning most of its original shows (with the exception of original specials and red carpet coverage) and switching its focus to reruns of programming primarily from the 1990s and 2000s, along with select 1980s series and films. In January 2012, upon Lionsgate's acquisition of film studio Summit Entertainment, it was announced that the channel was up for sale.[31] That year, CBS Corporation considered buying the network. In March 2013, CBS and Lionsgate entered into a 50/50 joint venture to operate the network, to coincide with the former firm's intention to buy One Equity Partners' share of its other TV Guide interests.[32] The deal, worth $100 million, closed on March 26, 2013.[33]

On 4 March 2014, Breaking The Set host Abby Martin, speaking directly to her viewing audience during the show's closing statement, said that even though she works for RT, she is against Russia's intervention in Ukraine. She said that "what Russia did is wrong", as she is against intervention by any nation into other countries' affairs.[237] Later, Martin asserted that RT still supports her despite her differences of opinion with the Russian government.[238] RTs press office suggested that Martin would be sent to Crimea and responded to accusations of propaganda, stating "the charges of propaganda tend to pop up every time a news outlet, particularly RT, dares to show the side of events that does not fit the mainstream narrative, regardless of the realities on the ground. This happened in Georgia, this is happening in Ukraine".[239] Glenn Greenwald said that American media elites love to mock Russian media, especially RT, as being a source of shameless pro-Putin propaganda, where free expression is strictly barred. Agreeing the "network has a strong pro-Russian bias", he suggested that Martin's action "remarkably demonstrated what 'journalistic independence' means".[240]
On April 30, 2007, Gemstar-TV Guide announced that beginning on June 4, 2007, TV Guide Channel would be rebranded as the "TV Guide Network". According to its press release, the move was intended to reflect "the continued evolution of the Channel from primarily a utility service to a more fully-developed television guidance and entertainment network with a continued commitment to high quality programming."

Sometimes called "TV Everywhere" apps, these are the apps for individual networks or cable channels that provide video-on-demand of their current shows (usually a day or two after they air). All of them have wildly different interfaces. Almost all of them require you to sign in using existing credentials for a cable or satellite TV subscription. And even then, almost all force you to watch commercials while viewing shows, with no way to skip them.


"wow, goodbye cablevision!!!!! hello playstation vue. what a rip off cable tv really is. we are paying an outrageous amount of money for 18 minutes of actual programing and the rest of the hour is commercials. thank you play station vue for coming up with this app, so easy to use and great customer service, my husband and i are enjoying all the benefits and programing on this app. when all is said and done, we will have picked netflix, playstation and internet at just at $100 plus tax, our savings is big and we are very happy."
RT America	RT America is based in RT's Washington, D.C. bureau, it includes programs hosted by American journalists. The channel maintains a separate schedule of programs each weekday from 4:00 p.m. to 12:00 a.m. Eastern Time, and simulcasts RT International at all other times. RT America was compelled to register as a foreign agent with the United States Department of Justice National Security Division under the Foreign Agents Registration Act.[109]	English	2010

For Sling TV, choice is a big factor. Sling TV is the undisputed king of add-on channels. You’ll find over a dozen different add-on channel packages using Sling TV. They offer everything from news channels to additional sports channels. You can even find a long list of non-English networks from various parts of the world, as well as popular movie channels for an additional cost (such as HBO).

In July 2016, Ofcom again found RT in breach of its impartiality rules, this time over coverage of the Turkish government's treatment of Kurdish people. Two episodes of Going Underground originally broadcast in March, included claims of attacks, atrocities and genocide against the Kurds, and that "Turkey supports ISIS" without offering adequate counterbalance. RT's representatives stated the network "finds it especially difficult to obtain pro-Turkey views for its programming" because of "political tensions between Russia and Turkey following the downing of a Russian military aircraft by Turkish warplanes in November 2015".[258][259]
You might be able to quit cable completely, moving to a mixture of streaming services and paid downloads. Or you might be able to reduce your monthly fees by replacing expensive rental equipment with a streaming box and free apps. Alternatively, you could stick with cable or satellite but spend less by figuring out what you really need. It’s easier than ever to watch the content you want without being stuck in an expensive, long-term contract.
Former RT Moscow anchor Stacy Bivens, and other former RT journalists speaking under anonymity according to BuzzFeed, said they regretted working for the network, citing their dislike of the network's use of propaganda. Bivens, for example, was explicitly asked to go to Germany and procure a story proving that "Germany is a failed state". When she rejected, other reporters were sent instead.[24] 
×