When it was established in 2005, ANO TV-Novosti invested $30 million in start-up costs to establish RT,[11] with a budget of $30 million for its first year of operation. Half of the network's budget came from the Russian government; the other half came from pro-Kremlin commercial banks at the government's request.[41] Its annual budget increased from approximately $80 million in 2007 to $380 million in 2011, but was reduced to $300 million in 2012.[96][2][97] Russian President Vladimir Putin prohibited the reduction of funding for RT on 30 October 2012.[98]

I bought a 360 degree antenna earlier this year that did not work too well . I live in the county in the middle of eight towers but they are are kinda spread out in three different directions . Three channels would not come in and seven channels were breaking up real bad. with this new 360 degree antenna I am gitting all of those channels and all the others I was already receiving . Now I get thirty channels and they are perfactly clear. For an antenna the size of a dinner plate it does a great job.


Someone mentioned using a splitter with the high speed internet service to get free cable tv. That can’t work. I already had such a splitter (and still do) when I had cable tv, and the cable line went into a cable box. I had to return the box when I cancelled service. Our cable company is switching everyone including the basic cable tv customers to digital which means that everyone must have a cable box in order to get cable tv.
As you might expect from its namesake satellite TV service, DirecTV Now is one of the most traditional offerings here. Its base $40 package has more worthwhile channels than any of the others, and you can get pretty much any channel (except NFL Red Zone, absent from many competitors too) as you step up. A recent redesign brought with it a DVR and enhanced on-demand options. During our DirecTV Now review, the Roku app didn't work as we expected -- we couldn't pause live TV, for example -- but in its defense, the service does offer the very cable-like ability to channel surf by swiping left and right. It also offers deals on streaming devices and benefits for AT&T Wireless customers, including discounts and being able to stream on your phone without using mobile data.

For example, Russia Today broadcast stories about microchips being implanted into office workers in EU to make them more "submissive"; about "majority" of Europeans supporting Russian annexation of Crimea; EU preparing "a form of genocide" against Russians; in Germany it falsely reported about a kidnapping of a Russian girl; that "NATO planned to store nuclear weapons in Eastern Europe"; that Hillary Clinton fell ill; it has also on many occasions misrepresented or invented statements from European leaders.[219][unreliable source?][220][unreliable source?][221][222][text–source integrity?] In response to accusations of spreading fake news RT started its own FakeCheck project. The Poynter Institute conducted a content analysis of FakeCheck and concluded it "mixes some legitimate debunks with other scantily sourced or dubiously framed 'fact checks.'"[223]
DirecTV Now ($35/mo. - $70/mo.): The breadth of channels and the reasonable pricing tiers will make DirecTV an attractive option to a lot of cord-cutters — especially those who already have AT&T mobile phone plans, which offer heavy discounts on this service. As always, the availability of local channels varies. And unlike the live TV services above, DirecTV Now is not the best place for watching a show after it airs. The service has DVR cloud storage, but it is still being developed, and at the moment it is relatively limited in storage and functionality when compared with many of its competitors.
CBS All Access ($5.99/mo. or $59.99/yr. with commercials;  $9.99/mo. or $99.99/yr. without): There are several basic cable and major broadcast channels moving into this arena, too, looking to lure customers with exclusive content. CBS has been making the boldest moves here, packaging a library of new and old CBS shows alongside in-demand original series like “Star Trek: Discovery.” CBS All Access also allows for live-streaming of your local CBS affiliate (with some restrictions based on market, program and/or device). 
With the least cable-like interface of the Big 5, Hulu's greatest asset is the integration of live TV with its significant catalog of on-demand content for one price. Unfortunately, the interface frustrations apparent with the standard service are amplified once you add live TV. The app generally confuses "simple" with "incomplete." It technically offers a guide, for example, but it's extremely bare-bones. Another issue is that you'll have to pay extra, a hefty $15 per month, to get the ability to skip commercials on Hulu's cloud DVR.
On 23 October 2012, RT, along with Al Jazeera and C-SPAN, broadcast the Free and Equal Elections Foundation third-party debate among four third-party candidates for President of the United States.[71][72] On 5 November, RT broadcast the two candidates that were voted winners of that debate, Libertarian Party candidate Governor Gary Johnson and the Green Party of the United States candidate Jill Stein from RT's Washington, D.C. studio.[73][74][75]

Showtime has made itself an add-on with just about any service that offers the option. It's available through Hulu, Amazon Prime, and CBS All Access, plus the live TV streaming services (below). Or use the apps on Apple TV, iOS, Android, Roku, and Xbox One. The price to get Showtime those services is generally a couple buck lower per month, a $24 a year savings.
For example, CBS offers a lot of free full episodes with even more when you sign up for CBS All Access ($59.99/yr with limited commercials or $99.99/yr without commercials after a 7-day free trial). For many shows, like 60 Minutes, you can watch the last 5 episodes for free. Some others have an entire season for free – such as Big Brother: Over the Top.
In September 2012, U.K. broadcast regulator Ofcom found that two Libyan dispatches broadcast by RT's Lizzie Phelan in a year earlier were in breach of its code on accuracy and impartiality. The following November, RT was again found in breach of impartiality rules in relation to its coverage of the Syrian conflict.[234] An August 2013 story concerning unverified reports of the killing of 450 Kurdish civilians near the Turkey-Syria border was also found to have breached Ofcom's rules.[235] That December, Ofcom found RT in breach of its standards in relation to the impartiality of a documentary entitled "Syrian Diary" broadcast the previous March.[236] Speaking in 2014 former RT reporter Sara Firth said that there had previously been examples of senior editorial interference, and that she had been pulled out of Syria after some "very heated discussions" about the channel's coverage.[22]
Commercials – often for psychic hotlines – and featurettes produced by Prevue Networks, such as Prevue Tonight, that were voiced by Larry Hoefling[8] (who served as the network's announcer from 1989 to 1993), were also delivered via this satellite feed. For commercials, as well as overnight and early morning infomercials, the top half of the feed's video frame would be completely filled out, with local cable system Prevue Guide installations letting it show through in full in a pillarboxed anamorphic widescreen format (some direct response ads that were compartmentalized to one area of the video frame featured contact information in the opposing feed that was blocked out, in addition to that provided in the advertisement). The satellite feed also carried a third audio channel containing Prevue Guide theme music in an infinite loop. Local Prevue Guide installations would switch to this audio source during the display of local top-screen advertising, and when they crashed. Prevue Guide could additionally signal cable system video playback equipment to override the Prevue Networks satellite feed entirely with up to nine minutes of local, video-based advertising per hour. Few cable systems utilized this feature, however, owing to the need to produce special versions of their local advertisements wherein, as with the satellite feed itself, all action occurred only within the top half of the video frame.

Notable guests have included think tank intellectuals like Jared Bernstein,[45] John Feffer and Lawrence Korb; journalists and writers Jacob Sullum, Pepe Escobar,[142] and Brian Doherty,[181] and heads of state, including Ecuador's Rafael Correa,[181] and Syria's Bashar al-Assad.[182] Nigel Farage, the leader of UK Independence Party from 2010 to 2016, appeared on RT eighteen times from 2010 to 2014.[128][183]

Charm, just to be fair, cable and satellite both give “free” viewing of select channels at various times. I would get an email notice from my satellite provider, which of course I routinely ignored because “it’s advertising”. Then I’d discover the channel and LOVE it and it would disappear. Well, that’s because it was a tickler and I would have to pay extra to get it regularly. So, when you say they take it away and you still get charges, you misunderstood their program. They let you have a free peek and if you love it, you can pay to have it all the time. It’s actually great marketing! We ended up with ID Discovery because my husband and I fell in love with Joe Kenda and let me tell you we paid for it!
This year alone, some 6 million people are expected to ditch satellite and cable, causing a major pain point for the providers of digital entertainment. Welcome many of the same companies (DirecTV and Dish Network), along with YouTube, Hulu and Sony, in a different sort of offer. A smaller collection of channels, along with broadcast TV locals, no equipment required, and an average price of around $40 monthly. (Along with your internet subscription.)
×