I just received my satellite bill after my 2 year contract was up and it went from $70 to 130 and I only have the basic package. I can’t justify the cost. I have Netflix and Hulu that we watch through our DVD player. I work a crazy 12 night shift and I rely on my DVR for the shows I miss. My question is regarding my options for recording shows because Hulu is the closest option for the shows I watch but it doesn’t always have the current shows. I’m thinking about trying sling but not sure if I can still use my DVD player or will have to get a Roku device.

These are my second headphones from Riwbox, they are so good, high quality and affordable. These are Bluetooth, easy to connect and also comes with a micro SD reader, very light weight and comfortable, I already test them running and jumping and they stay on place, so they are excellent for workout routines. The sound is great, clear and loud, without distortion. Adjustables and foldable. The only thing is missing it is a carrying bag, but not a big deal. Just what I was looking for.


In 2007, RT established offices in the same building as RIA Novosti, after the Russian Union of Journalists was forced to vacate them.[89] In 2012 Anna Kachkayeva, Dean of Media Communications at Moscow's Higher School of Economics, stated that they "share the same roof" because the two organizations are located in the same building, but regarding "funding, editorial policy, management and staff, they are two independent organisations whose daily operations are not interconnected in any way."[34] In 2008, Simonyan noted that more than 50 young RT journalists had gone on to take positions in large Western media outlets.[43] By 2010, RT had grown to a staff of 2,000.[6]
The New Republic writer James Kirchick accused the network of "often virulent anti-Americanism, worshipful portrayal of Russian leaders."[212] Edward Lucas wrote in The Economist (quoted in Al Jazeera English) that the core of RT was "anti-Westernism."[185] Julia Ioffe wrote "Often, it seemed that Russia Today was just a way to stick it to the U.S. from behind the façade of legitimate newsgathering."[12] Shaun Walker wrote in The Independent that RT "has made a name for itself as a strident critic of US policy."[213] Allesandra Stanley wrote in The New York Times that RT is "like the Voice of America, only with more money and a zesty anti-American slant."[61] David Weigel writes that RT goes further than merely creating distrust of the United States government, to saying, in effect: "You can trust the Russians more than you can trust those bastards."[45]
DIRECTV NOW is another great way to watch Fox News online without a cable subscription. DIRECTV NOW is a live streaming service that offers a minimum of 65 channels for just $40 a month. If you’ve been holding on to cable afraid to cut the cord, you’ll find that DIRECTV NOW is a true cable replacement. The only difference is that DIRECTV NOW is much cheaper than cable and the only equipment you need is a streaming device, computer, or mobile device. You won’t need a cable box or satellite dish.
* Limited-time offer for new res. custs. who subscribe to a qualifying Fios Double or Triple Play bundle with Fios Gigabit Connection and new or existing wireless customers who subscribe to a qualifying Go Unlimited or Beyond Unlimited plan. Monthly discounts applied via $10 bill credit for Fios and $10 for Verizon Wireless, so long as Verizon offers and customer maintains all qualifying services.
And, as I so often say over on Cordcutting.com, saying goodbye to cable doesn’t have to mean saying goodbye to live TV. Everything cable has to offer can be matched by cord cutting alternatives – and that’s true even of the local stations that offer you local news, sporting events, and more. Here’s how to watch local channels on your TCL Roku TV, no cable required.
Hi to everyone tuned into this conversation here. First off, Peter I have to thank you for sharing your advice and putting it out on here for all of us to benefit from. I’m just beginning to embrace this shift in the way TV is consumed. (I’ve admittedly but proudly been without TV and cable for the past 3 years). I just had a projector, a dvd player and a super nes.

When it was established in 2005, ANO TV-Novosti invested $30 million in start-up costs to establish RT,[11] with a budget of $30 million for its first year of operation. Half of the network's budget came from the Russian government; the other half came from pro-Kremlin commercial banks at the government's request.[41] Its annual budget increased from approximately $80 million in 2007 to $380 million in 2011, but was reduced to $300 million in 2012.[96][2][97] Russian President Vladimir Putin prohibited the reduction of funding for RT on 30 October 2012.[98]
According to Jesse Zwick, RT persuades "legitimate experts and journalists" to appear as guests by allowing them to speak at length on issues ignored by larger news outlets. It frequently interviews progressive and libertarian academics, intellectuals and writers from organisations like The Nation, Reason magazine, Human Events, Center for American Progress[142] and the Cato Institute[45] who are critical of United States foreign and civil liberties policies.[142] RT also features little known commentators, including anarchists, anti-globalists and left-wing activists.[96] Journalist Danny Schechter holds that a primary reason for RT's success in the United States is that RT is "a force for diversity" which gives voice to people "who rarely get heard in current mainstream US media."[40]

DirecTV Now has deals with all four major networks (ABC, CBS, Fox, and NBC), and some customers will be able to access local feeds of these channels. There's more to DirecTV Now than local channels, of course – it divides its service up into paid tiers with different numbers of channels available. You're free to get whichever bundle calls to you, but you'll only need the smallest one (“Live a Little,” which costs $40 per month) to get all of the major networks that can be streamed in your area. You may also be able to snag regional sports networks if you move up to the “Just Right” package ($55 per month) and beyond. Read our review of DirecTV Now here.


Most HDTVs made these days have a built in digital tuner. If you bought it a few years ago before the new digital tuners were as common, and it was only advertised as an HDTV monitor, that could be the only caveat. Basically if it has a tuner built in usually it will have a video source on the unit called “TV” or something along those lines. Just plug in an antenna, go to the menu, and have it scan for channels. If you have a tuner those options should be there.
On top of that, you can combine free over-the-air TV with many of these devices by using either an OTA DVR (once your antenna is connected to the DVR, devices like Tablo will let you stream the OTA feed on your streaming device via the relevant app – in this case, Tablo TV) or Plex (connect an antenna, via a PC TV tuner, to the computer hosting your Plex server and then use the Plex app on supported streaming devices and access the live TV feature). It's simplest of all with a smart TV (such as the ones that Roku makes with its manufacturing partners): just plug your antenna into your TV, which is also your streaming device, and scan for channels!

I’m sorry that you are disgusted, but I understand why you are wary. Keep in mind that some of these options let you try their services for free before you commit to anything. Also, if you have a few friends, as most people do, there’s a possibility one or more of them is already using one of these cable alternatives. Why not ask around to see if any of them do? That would give you the opportunity to receive a review from someone you know and trust to tell you how things really are. I wish you luck and encourage you not to give up on finding a replacement for cable.
During the mid-1990s, Prevue Networks also expanded beyond its Prevue Channel operation. In 1996, Prevue Networks introduced its first set top terminal-integrated digital IPG, Prevue Interactive, designed for the General Instruments DCT 1000. It was launched as part of Tele-Communications, Inc. (TCI)'s first digital cable service offerings. In 1997, Prevue Networks and United Video Satellite Group also launched Prevue Online, a website providing local television listings, audio/video interviews and weather forecasts. Another website, PrevueNet, was also launched to provide more history and useful information for the Prevue Channel, as well as for Sneak Prevue, UVTV, and superstations WGN/Chicago and WPIX/New York City.
To some executives, no company offers a more egregious example of how the value of sports has spiraled out of control than Time Warner Cable. In 2013 the cable company, now owned by Charter Communications Inc., agreed to pay an average $334 million a year to broadcast Los Angeles Dodgers games for the next 25 years on its cable channel, SportsNet LA. That’s roughly eight times what Fox reportedly paid in the previous Dodgers deal. To cover the cost, Time Warner Cable initially charged almost $5 per month per subscriber, making it one of the most expensive in the bundle.
Sadly, we can’t get signals via an antenna due to buildings and trees. Antennas require line of sight. Cable and streaming are our only options, but streaming is very limited when it comes to local news. We’re seriously considering cutting the cable and watching PBS News Hour for national and international news, but local news is, at this time, the problem. I remember when cable TV first started and we were told we’d have options and it would be affordable. For us, neither has come to be. Now with HDTV we are unable to receive signals through the airwaves.
Netflix.com:  Slightly more, but the added convenience of keeping the movies and TV shows as long as you want, and being able to stream a selection of movies and TV shows over the computer, or networked media device.  Netflix is getting better all the time, now with great original series like House of Cards. Find all plans and how to maximize your return on this post:  How Much Netflix Costs.
In September 2012, U.K. broadcast regulator Ofcom found that two Libyan dispatches broadcast by RT's Lizzie Phelan in a year earlier were in breach of its code on accuracy and impartiality. The following November, RT was again found in breach of impartiality rules in relation to its coverage of the Syrian conflict.[234] An August 2013 story concerning unverified reports of the killing of 450 Kurdish civilians near the Turkey-Syria border was also found to have breached Ofcom's rules.[235] That December, Ofcom found RT in breach of its standards in relation to the impartiality of a documentary entitled "Syrian Diary" broadcast the previous March.[236] Speaking in 2014 former RT reporter Sara Firth said that there had previously been examples of senior editorial interference, and that she had been pulled out of Syria after some "very heated discussions" about the channel's coverage.[22]
In August 2007, Russia Today became the first television channel to report live from the North Pole (with the report lasting five minutes and 41 seconds). An RT crew participated in the Arktika 2007 Russian polar expedition, led by Artur Chilingarov on the Akademik Fyodorov icebreaker.[42][43] On 31 December 2007, RT's broadcasts of New Year's Eve celebrations in Moscow and Saint Petersburg were broadcast in the hours prior to the New Year's Eve event at New York City's Times Square.[43]
On June 11, 1998, News Corporation sold TV Guide to Prevue Networks parent United Video Satellite Group for $800 million and 60 million shares of stock worth an additional $1.2 billion (this followed an earlier merger attempt between the two companies in 1996 that eventually fell apart).[13][14][15] At midnight on February 1, 1999, the Prevue Channel was officially renamed to the "TV Guide Channel," and new graphics were implemented. With the rebranding, the hourly segments featured on the channel were revamped, with some being retitled after features in TV Guide magazine – including TV Guide Close-Up (which profiled a select program airing that night), TV Guide Sportsview (which maintained the same format as Prevue Sports, making the segment more similar in format to the listings section's sports guide than the color column of that name in the magazine), and TV Guide Insider (a segment featuring behind-the-scenes interviews).

How far away from your house can you install an HDTV antenna? We live on a farm, and the house sits down in a valley area. Up towards the road is our barn, which is at an elevation 30-35 feet higher than the house. I have power there, and I have a coax that runs underground that I could use, plus a CAT6 OSP cable (both in PVC conduits). I’d like to install an omni-directional antenna there to improve my reception capabilities, but I don’t know whether this is feasible, given the barn is about 500-600 ft from the house.
Not only do you have access to stream over 40,000 hit movies and TV shows, but you get free music, books, and unlimited photo storage as well. Your membership also includes free 2-day shipping from Amazon.com regardless of the order size. Some metropolitan areas offer 2-hour shipping. For more information, check out all the benefits you receive with Amazon Prime.
By the late 1980s, a software upgrade "option" was offered by United Video for the Amiga 1000-based EPG Sr. This updated version featured a program listings grid identical in appearance to that of the original EPG Sr. version, but confined it to the lower half of the screen. In this new split-screen configuration, which was the forerunner to Prevue Guide, the upper half of the screen displayed static or animated graphical advertisements and logos created locally by each cable system operator. Up to 64 such ads were supported by the software, which ranged from ads for local and national businesses to promotions for cable channels carried by the local system. Locally created text-based advertisements were still supported, however, they now also appeared in the top half of the screen – support for showing them within the listings grid as scrolling ads, or beneath it as crawling banner ads, had been removed.
Former RT Moscow anchor Stacy Bivens, and other former RT journalists speaking under anonymity according to BuzzFeed, said they regretted working for the network, citing their dislike of the network's use of propaganda. Bivens, for example, was explicitly asked to go to Germany and procure a story proving that "Germany is a failed state". When she rejected, other reporters were sent instead.[24] 
×