RT is a brand of "TV-Novosti", an "autonomous non-profit organization", founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on 6 April 2005.[1][7] During the economic crisis in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO "TV-Novosti" on its list of core organizations of strategic importance of Russia.[8][9][10]
I have a Samsung S8 plus. Adaptor failed to work initially. I had to set the USB mode to PTP and it worked perfectly. To set the USB mode go to ---> Settings/Developer Options/USB Configuration. If Developer Options isn't in your settings, then go to the About Phone menu in Settings, then find the "Build number" entry and tap on it seven times. Once you've done that, you'll see a message that says "Developer mode has been turned on."
One of the great dreams of cord-cutting is that it will allow consumers to pick only the channels they actually want, rather than paying for programming they never watch. But the services above essentially operate more like traditional cable, providing packages of channels, not all of which are widely desirable. It’s unlikely that any one of these subscriptions will offer everything that a given consumer is looking for, and it will require viewers to scroll past a lot that they don’t.

From April to August 2011, RT ran a half-hour primetime show Adam vs. the Man,[144][145][146] hosted by former Iraq War Marine veteran and high-profile anti-war activist Adam Kokesh. David Weigel writes that Kokesh defended RT's "propaganda" function, saying "We're putting out the truth that no one else wants to say. I mean, if you want to put it in the worst possible abstract, it's the Russian government, which is a competing protection racket against the other governments of the world, going against the United States and calling them on their bullshit."[45] The conservative media watchdog Accuracy in Media criticized Kokesh's appearance on RT, writing RT uses Americans like Kokesh to make propaganda points.[147]

Notable guests have included think tank intellectuals like Jared Bernstein,[45] John Feffer and Lawrence Korb; journalists and writers Jacob Sullum, Pepe Escobar,[142] and Brian Doherty,[181] and heads of state, including Ecuador's Rafael Correa,[181] and Syria's Bashar al-Assad.[182] Nigel Farage, the leader of UK Independence Party from 2010 to 2016, appeared on RT eighteen times from 2010 to 2014.[128][183]
Roku – This nifty little device streams a batch of different free internet channels like Blip.tv, Twit.tv, and even your Flickr photostream. You can also use it to access your Netflix and Amazon Video On Demand Accounts, making it a great alternative to a TiVo or other DVR. A new Roku will set you back anywhere from $80 - $120, depending on the model you choose.
Cable companies have also begun to introduce apps that let you turn a streaming box, phone, tablet or computer into your cable box, so you don’t need to rent one at all. The first of these apps was introduced by Time Warner Cable and then spread to former Charter and Bright House subscribers when the three merged into Spectrum in 2016. Other cable providers are starting to offer similar options, and it’s worth checking if yours will soon, though there might be additional fees to take into account.
A study involving Professor Robert Orttung at George Washington University states that RT uses human interest stories without ideological content to attract viewers to its channels. Also between January and May 2015, the Russian-language channel actually had the most viewers, with approximately double the number of the main channel, despite only having around one third the number of subscribers.[99]

Prime Video is a nice hybrid of an all-you-can-eat streaming service like Netflix, plus a video-on-demand store, with plenty of original content to go with it. It's "free" to anyone with a Prime account, which is best known for giving customers free two-day shipping—but you can also get Prime Video for $8.99 a month as a standalone service, with none of the other Amazon extras.
You are looking at your monthly expenses and that pesky cable bill has caught your eye once again. You can't help but wonder: "Can you still get local channels without cable?" The answer is yes! You read that right. There are a variety of different viewing options that allow you to cut out that cable bill, get your TV freedom back and still enjoy the local channels you know and love. Check out our list of ways to get local channels without cable below!
I currently pay 263.00 per month for cable,internet and home phone. I don’t even use the home phone because I have my cell phone for everything.I tried to get the Cable company to take the phone off my plan thinking it would be cheaper but to my surprise my monthly bill would have increased even more. With that said, tomorrow I’m canceling my C*X Cable Service and going with HULU. The only other thing I have to pay for is the High Speed Internet connection. I think paying that much for television is ridiculous and I have been paying this for the last 4 years and I’m done..It’s not worth it and it’s a rip off plain & simple. I researched many articles on cutting the cord but thanks to this site and it members, I have been convinced and sold. Thank You for the honest article and comments.
RT International, based in Moscow, presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes that it says provide "a Russian viewpoint on major global events".[3] RT operates as a multilingual service with conventional channels in five languages: the original English-language channel was launched in 2005, the Arabic-language channel in 2007, Spanish in 2009, German in 2014 and French in 2017. RT America (since 2010),[6] RT UK (since 2014), and other regional channels also offer some locally based content.

The comments about Spectrum DVRs are not accurate based on our experience. We have Spectrum (previously Time Warner) and our DVR allows us to record 4 channels simultaneously (not 2) while watching a fifth channel. Also, our DVR can store substantially more than 21 hours of HD content as the review claims. I’m only guessing, but I’m sure we are able to store at least 100 hours of content. Overall, we’ve been satisfied with the Gold package. There are lots of channels including premium channels (HBO, Showtime, NFL Network, etc.) and there are decent mobile viewing capabilities. The Spectrum app allows you to watch all content and manage DVR settings when you’re connected to your home Wi-Fi. Substantially fewer channels are available on the Spectrum app when accessed via the internet; however, this is shortfall can largely be made up by downloading the apps for individual channels such as HBO Go, Show Anytime, Max Go, etc. On the negative side, Spectrum is expensive and the internet speeds never measure up to what they advertise. Instead of getting 100Mbps we get about 50 down/35 up. In fairness, most people I talk to all seem to have the same complaint about their service provider. And, of course, the customer service generally stinks.
You may find that your favorite local channels have apps of their own! These days, it's not uncommon for local news networks to offer clips or even live feeds on their websites and through apps for mobile devices and streaming boxes. Other local news channels use streaming platforms like Livestream or the aforementioned NewsON. It's worth doing a quick Google search and reading your local station's website to see where else you might find their content.
On both Roku devices and Apple TV, much of the best content does require a pay per view fee or subscription, so you'll want to keep an eye on how many you buy. And there are a growing number of apps like HBO Go that are restricted to those still with a cable/satellite TV subscription. But even if you never venture much beyond Netflix and Hulu Plus, you're getting a lot of content for very little money.
For much of 2015, graduate students at Columbia School of Journalism took part in the RT Watch project, monitoring RT's (US) output. Casey Michel, who worked on the project, wrote "RT ignores the inherent traits of journalism—checking sources, relaying facts, attempting honest reportage" and "you’ll find 'experts' lacking in expertise, conspiracy theories without backing, and, from time to time, outright fabrication for the sake of pushing a pro-Kremlin line".[193][194] The results were compiled in a Tumblr blog.[195]
Showtime has made itself an add-on with just about any service that offers the option. It's available through Hulu, Amazon Prime, and CBS All Access, plus the live TV streaming services (below). Or use the apps on Apple TV, iOS, Android, Roku, and Xbox One. The price to get Showtime those services is generally a couple buck lower per month, a $24 a year savings.

I am 81 years old. Am tired of paying $66.98 per month for cable.. also pay $51.99 per mo. for internet… and the e-mail has been down for 3 days now. I am in the Atlanta metro area. there is no way I could understand or know how to do what you have. Is there any business in this area that you know of that could set me up. A one time fee would be worth it … my main recreation is the TV and computer. Hopefully Charter will have e-mail fixed so I can receive and send soon. I appreciate any help you can point me to. Thank you.
On September 18, 2014, CBS and Lionsgate announced that TVGN would be relaunched as Pop in early 2015, with the rebranding later announced to occur on January 14 of that year.[35] with its focus shifting toward programming about pop culture fandom. The network would carry 400 hours of original programming following the rebrand, including a reality show starring New Kids on the Block and the Canadian co-production Schitt's Creek.[36][37] Pop was made available on AT&T U-verse on March 1, 2016.[38] On November 19, 2015, it was announced that Impact Wrestling, the flagship show of what was then known as TNA Wrestling, would move from Destination America to Pop beginning January 5, 2016.[39] That series departed Pop at the start of 2019 for the Pursuit Channel after Pop declined to continue airing it.
With the exception of Sling, all five services continue to add local channels in an attempt to sign up viewers. Because most local stations, aka network affiliates, are owned by companies other than one of the big four networks in question, they usually require separate contracts with providers like streaming services, cable systems and satellite networks.
In 2015 The Daily Beast reported that RT hugely exaggerated its global viewership and that its most-watched segments were on apolitical subjects.[136] Between 2013 and 2015, more than 80% of RT's viewership was for videos of accidents, crime, disasters, and natural phenomena, such as the 2013 Chelyabinsk meteor event, with less than 1% of viewership for political videos.[121] In late 2015, all of the 20 most watched videos on its main channel, totaling 300 million views were described as "disaster/novelty". Of the top 100, only small number could be categorized as political with only one covering Ukraine.[103] The most popular video of Russian president Putin shows him singing "Blueberry Hill" at a 2010 St. Petersburg charity event.[121] In 2017, The Washington Post analysed RT's popularity and concluded that "it’s not very good at its job" as "Moscow’s propaganda arm" due to its relative unpopularity.[137] RT has disputed both The Daily Beast 's and The Washington Post 's assessments and has said that their analyses used outdated viewership data.[138] [139]
On January 5, 2009, Lionsgate announced its intent to purchase TV Guide Network and TV Guide Online for $255 million in cash. Lionsgate closed the transaction on March 2, 2009.[23] The following April, Lionsgate announced plans to revamp the network into a more entertainment-oriented channel, including plans to discontinue the bottom-screen scrolling program listings grid that has been a part of the channel since its inception in late 1981;[24][25][26] this was partly because internet-based TV listings websites, mobile applications and the on-screen interactive program guides (IPGs) built directly into most modern cable and satellite set-top terminals (such as TV Guide's own IPG software, TV Guide Interactive, which is visually similar in its presentation to the channel's pre-2015 listings grid) as well as into digital video recorders like TiVo eliminated the need for a dedicated television listings channel by providing the same information in a speedier manner, and often in much more detail and with greater flexibility. Even so, the channels that were listed in the grid, long after many providers began offering digital cable service, were usually limited to those within their expanded basic tier, with only select channels on its digital service appearing in a separate grid towards the end of the listings cycle. Following the announcement, Mediacom announced that it would be dropping the network;[27] Time Warner Cable also dropped the network from its Texas systems.[28]
Cable companies have also begun to introduce apps that let you turn a streaming box, phone, tablet or computer into your cable box, so you don’t need to rent one at all. The first of these apps was introduced by Time Warner Cable and then spread to former Charter and Bright House subscribers when the three merged into Spectrum in 2016. Other cable providers are starting to offer similar options, and it’s worth checking if yours will soon, though there might be additional fees to take into account.

RT has been frequently described as a propaganda outlet for the Russian government[11] and its foreign policy.[12][13][14][15][16][17] RT has also been accused of spreading disinformation[17][18][19] by news reporters,[20][21] including some former RT reporters.[22][23][24] The United Kingdom media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached its rules on impartiality and of broadcasting "materially misleading" content.[25][26][27][28] RT's editor-in-chief compared it with the Russian Army and Defence Ministry, and talked about it "waging the information war against the entire Western world."[29] September 2017, RT America was ordered to register as a "foreign agent" with the United States Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act. Under the act, RT will be required to disclose financial information.[30]


However, if you’re a more casual sports fan or a supporter of an out-of-market team, cord cutting is still a worthwhile option. Sling TV—assuming it can hold up under the strain of future events—will give you ESPN and ESPN 2 in addition to a handful of basic cable channels for $20 a month, and for another $5 you can get even more sports options, including ESPN U, ESPNEWS, and the SEC Network. Add in an indoor TV antenna and you’ll also have access to network sports.
Hardware question. We are renters and can’t cut holes or run wires. TV is upstairs (old TV but we want to get a 46″ flat panel on a black Friday special). Computer using comcast is downstairs. We currently have the $12 cable upstairs. Don’t want it any longer. How do I get the “network” to work without drilling holes and running wires. Do I have to get a wireless transmitter for my computer and a wireless receiver for my new TV in order to stream from the playon software to my TV? What external ports do I need to make sure to have on my new TV? Thank You So Much!!!!
The Alyona Show, hosted by Alyona Minkovski, ran from 2009 to 2012 (when Minkovski left RT to join The Huffington Post). Daily Beast writer Tracy Quan described The Alyona Show as "one of RT's most popular vehicles".[141] The New Republic columnist Jesse Zwick wrote that one journalist told him that Minkovski is "probably the best interviewer on cable news."[142] Benjamin R. Freed wrote in the avant-garde culture magazine SOMA that "The Alyona Show does political talk with razor-sharp wit."[143] David Weigel called the show "an in-house attempt at a newsy cult hit" and noted that "her meatiest segments were about government spying, and the Federal Reserve, and America's undeclared wars".[45] Minkovski had complained about being characterized as if she was "Putin's girl in Washington" or as being "anti-American".[143] After Minkovski argued that Glenn Beck was "not on the side of America. And the fact that my channel is more honest with the American people is something you should be ashamed of.", Columbia Journalism Review writer Julia Ioffe asked "since when does Russia Today defend the policies of any American president? Or the informational needs of the American public, for that matter?"[12]

PlayStation Vue ($39.99/mo. - $74.99/mo.): Don’t let the name throw you. You don’t need to own a PlayStation to subscribe to Vue, which is accessible through most of the major set-top boxes. You do, however, need to pay a premium. As with Hulu and Sling, Vue’s ability to deliver live local broadcast is dependent on where you live, but Sony does offer a lot of local TV in a lot of different markets, and even where it doesn’t, it allows subscribers to see many of the major networks’ shows on-demand. Vue also provides some simple add-on options, a huge amount of DVR cloud storage, and a lot of portability between devices.
Big Star TV is another one, I don’t know if any one has mentioned, It’s also an app from the apple app store. I believe the app is free. It has a Huge library of hard to find movies, a lot are horrer films, but drama, SiFi, and thrillers as well. I have enjoyed it. I also just single out the individual channels that I like to watch and just drag their Icon onto my desk top, like CW, TNT, AMC, ABC, ABC Family. I’m constantly looking for more, so thank you, this has been a great help.
As we said in our introduction, cord cutting is the easiest thing in the world: just cancel cable! It's replacing the content that gets tricky. And part of what makes it tricky is that pesky truth that a lot of our peers in the cord cutting media would prefer to ignore. We'll say it again: if you want every channel that cable offers in exactly the way that they offer it, you should not cut the cord. When we explain how to watch TV without cable, we explain how to watch certain channels for free, and others for less, and some shows and movies on demand. What we're not saying is that you can watch every cable channel you used to get for less without cable. We're simply giving you to tools to replace a whole bunch of stuff, plus gain some new content and perks. It's up to you to decide what to do with that!
Not everyone thought this was a good service when it debuted, but it's so far stuck with that "introductory" price that would put it in line with icky cable subscriptions. If you've got an AT&T phone plan, you can add DirecTV Now for just $10 a month; HBO is included if you've got an AT&T Unlimited Choice or Plus plan. You can watch DirecTV Now on your PC via browser, Apple TV, Amazon Fire TV, ChromeCast, Roku devices, iOS, and Android—it's not on any game consoles. Lacking however: DVR options. There's plenty of video on demand, but not for every show.
For those fed up with their cable or satellite TV company, there has never been a better time to cut the cord. Streaming video services are giving traditional cable and satellite TV stiff competition by delivering live sports and prime-time TV programming online, often for a drop in price, while premium channels like HBO and Showtime are available as separate streaming services or add-on bundles.
Investors also pressured media companies to take Netflix’s cash. Take, for instance, Time Warner Inc., which is now owned by AT&T Inc. While Disney, CBS, and others licensed many of their old shows to Netflix, Time Warner initially held out. Starting in 2009, Time Warner and Comcast Corp. tried to rally the industry around an idea to slow Netflix by making TV episodes available online—but only to cable subscribers. The idea was called TV Everywhere.
Hey Vince – I’ve been meaning to add Playstation Vue to this list! They are good. They have a higher minimum price point, but you do get a lot of value for it. But I will disagree about Sling – on my Android, my wife’s iphone, and our Roku 3, SlingTV’s app has been great on all platforms. About a year ago when they were first starting out, buffering was horrible sometimes. But they’ve cleaned it up, increased their bandwidth and I have had no issues at all in the past 9 months.

If you're looking to stream from more than a few services, this is the box to get. It's got nearly everything, and you can keep your menu as minimal or as packed as you want. The other services like games are nice, too. If you want to play local files too, you can do so with Plex, but don't expect an insanely full-featured media center out of it. All in all, if streaming is your top priority, get a Roku.
The New Republic writer James Kirchick accused the network of "often virulent anti-Americanism, worshipful portrayal of Russian leaders."[212] Edward Lucas wrote in The Economist (quoted in Al Jazeera English) that the core of RT was "anti-Westernism."[185] Julia Ioffe wrote "Often, it seemed that Russia Today was just a way to stick it to the U.S. from behind the façade of legitimate newsgathering."[12] Shaun Walker wrote in The Independent that RT "has made a name for itself as a strident critic of US policy."[213] Allesandra Stanley wrote in The New York Times that RT is "like the Voice of America, only with more money and a zesty anti-American slant."[61] David Weigel writes that RT goes further than merely creating distrust of the United States government, to saying, in effect: "You can trust the Russians more than you can trust those bastards."[45]
Sally, I use YouTube TV and it works great. I get all my local channels and a total of about 40. They also supply a large amount of movies and TV shows. My 40 dollar fee is half of what I paid to cable and DirecTV. A point of using it when you first start is if you’re done with your use of YouTube, use your back button several times to get an exit screen. It is really easy. Otherwise, you will have to go to sign in screens all the time. It took me a little while to figure all this out. Good luck.

In August 2007, Russia Today became the first television channel to report live from the North Pole (with the report lasting five minutes and 41 seconds). An RT crew participated in the Arktika 2007 Russian polar expedition, led by Artur Chilingarov on the Akademik Fyodorov icebreaker.[42][43] On 31 December 2007, RT's broadcasts of New Year's Eve celebrations in Moscow and Saint Petersburg were broadcast in the hours prior to the New Year's Eve event at New York City's Times Square.[43]
Did you know Hulu streams Live TV? Hulu’s Live service currently stream live ABC, NBC, FOX, CBS, and The CW in several markets. Use this handy zip code tool to see which local channels are available in your area. It will also tell you which cable channels are available! You can get live FOX, CBS, ABC, and NBC in most areas in the U.S. These are the same local affiliate networks you see over the air and on cable.
We've covered the major techniques and services that you can use to watch TV without cable. But what about watching TV without cable on, you know, your actual TV? You already know that OTA antennas plug straight into your TV, but loading up on streaming services doesn't help much unless you have a way to watch those on your TV, too. Fortunately, there's an entire industry built around solving this dilemma. Let's talk streaming hardware!

The Amazon Fire TV has gone through a few iterations now, getting better with each one. The current version is a veritable revolution in streaming boxes, offering simple operation, as well as the ability to control your entire home theater and smart home system with your voice. That includes the ability to turn on and control basic functionality on other devices, including not only your TV, but also your A/V receiver and even your cable box thanks to CEC control and IR blasters — all with the power of your own voice. The result earned the Cube a perfect score in our recent review and a place on our TV console.
×