If you need a cheap alternative to a gaming system I’d highly recommend the $35 Google Chromecast. I did a full review of it here: Google Chromecast review. Basically you can use it in conjunction with services like Netflix, Hulu, Google Play and others for cheap entertainment. It can also stream online shows in your Chrome web browser from your computer over the wi-fi connection. We’ve been using it a bunch lately and love it.

In the UK the Broadcasters' Audience Research Board (BARB) has included RT in the viewer data it publishes since 2012.[103] According to their data approximately 2.5 million Britons watched RT during the third quarter of 2012, making it the third most-watched rolling news channel in Britain, behind BBC News and Sky News (not including Sky Sports News).[90][124][125] However RT was soon overtaken by Al Jazeera English,[126] and viewing figures had dropped to about 2.1 million by the end of 2013.[127] For comparison it has marginally fewer viewers than S4C, the state-funded Welsh language broadcaster,[128] or minor channels such as Zing, Viva and Rishtey.[129] According to internal documents submitted for Kremlin review, RT's viewership amounts to less than 0.1 percent of Europe's television audience, except in Britain, where 2013 viewership was estimated at approximately 120,000 persons per day.[121] According to the leaked documents, RT was ranked 175th out of 278 channels in Great Britain in May 2013, or in fifth place out of eight cable news channels.[121] In August 2015, RT's average weekly viewing figure had fallen to around 450,000 (0.8 percent of the total UK audience), 100,000 fewer than in June 2012 and less than half that of Al Jazeera English.[103][130] In March 2016 the monthly viewing was figure 0.04%.[131]
In August 2007, Russia Today became the first television channel to report live from the North Pole (with the report lasting five minutes and 41 seconds). An RT crew participated in the Arktika 2007 Russian polar expedition, led by Artur Chilingarov on the Akademik Fyodorov icebreaker.[42][43] On 31 December 2007, RT's broadcasts of New Year's Eve celebrations in Moscow and Saint Petersburg were broadcast in the hours prior to the New Year's Eve event at New York City's Times Square.[43]
When I cut the cord last year, it was so refreshing! Anyone that is looking to do it, just needs to rip off the band-aid, because it will sting a little bit. I missed not having the option to DVR my shows, but the end result was not watching as many. Right now, I have an antenna (which I bought for about $60), and I pay monthly for CBS All Access ($9.99/month, no commercials). Let’s just say I am a fan of All Access. If anyone is looking for shows to watch on CBS – try Salvation, Elementary, or NCIS:LA for prime-time shows, and Big Brother, Survivor, and Amazing Race for reality TV.
For much of 2015, graduate students at Columbia School of Journalism took part in the RT Watch project, monitoring RT's (US) output. Casey Michel, who worked on the project, wrote "RT ignores the inherent traits of journalism—checking sources, relaying facts, attempting honest reportage" and "you’ll find 'experts' lacking in expertise, conspiracy theories without backing, and, from time to time, outright fabrication for the sake of pushing a pro-Kremlin line".[193][194] The results were compiled in a Tumblr blog.[195]
The channel was launched as Russia Today on 10 December 2005. At its launch, the channel employed 300 journalists, including approximately 70 from outside Russia.[31] Russia Today appointed Margarita Simonyan as its editor-in-chief, who recruited foreign journalists as presenters and consultants.[32] Simonyan stated that the channel's intent was to have a "professional format" akin to the BBC and Euronews that would "reflect Russia's opinion of the world" and present a "more balanced picture" of Russia.[37]
In early 2012, shortly after his appointment as the United States Ambassador to Russia, Michael McFaul challenged Margarita Simonyan[55] on Twitter, regarding allegations from RT[56] that he sent Alexei Navalny to study at Yale University.[55][56] According to RT, McFaul was referring to a comment in an article by political scientist Igor Panarin, which RT had specified were the views of the author.[57][58] McFaul then accepted an interview by Sophie Shevardnadze on RT on this and other issues and reasserted that the Obama administration wanted a "reset" in relations with Russia.[59][60]
That is far from an exhaustive list. You may find some of these on your big TV streaming hub (Roku has a great list of apps), but not all—some may only be on mobile devices. Remember, a lot of the shows that you watch on these stations end up on other services—specifically Netflix, Hulu, or Prime Video. So you may not have to suffer through watching these on small screens with un-skippable advertising.

The $99 Apple TV is a tiny little device that fits anywhere in your living room. The remote is very basic, but extremely easy to use—something a lot of living room remotes lack these days. It feels very solid, and the buttons respond nicely, making the whole product pleasant to use. Setup is a snap: just plug it in, link it up with your iTunes library and Apple ID, and you're ready to go. Typing in your credentials is kind of annoying due to the lack of keyboard. I wish I could set up things like Netflix and Hulu in iTunes from my computer, but for now you'll have to trudge through the remote-driven setup.
A reader of the blog informed me that WOW! now offers Internet access in Knoxville Tennessee. They offer speeds of 30 Mbps for just $25 and 60 Mbps for just $40 a Mbps. If anyone has any experience with their Internet-only service them please post in the comments. They appear to offer service in parts of South Carolina, Alabama, Tennessee, Kansas, Michigan, Indiana, Georgia, Florida, Illinois, and Ohio.
×