The Atari-based EPG Jr. units were encased in blue rack enclosures containing custom-made outboard electronics, such as the Zephyrus Electronics Ltd. UV-D-2 demodulator board, which delivered data decoded from the WGN data stream to the Atari's 13 pin Serial Input/Output (SIO) handler port (the EPG Jr. software's EPROM was interfaced to the Atari's ROM cartridge port).

Sadly, we can’t get signals via an antenna due to buildings and trees. Antennas require line of sight. Cable and streaming are our only options, but streaming is very limited when it comes to local news. We’re seriously considering cutting the cable and watching PBS News Hour for national and international news, but local news is, at this time, the problem. I remember when cable TV first started and we were told we’d have options and it would be affordable. For us, neither has come to be. Now with HDTV we are unable to receive signals through the airwaves.
In 2010 journalist and blogger Julia Ioffe described RT as being "provocative just for the sake of being provocative" in its choice of guests and issue topics, featuring a Russian historian who predicted that the United States would soon be dissolved, showing speeches by Venezuelan President Hugo Chávez, reporting on homelessness in America, and interviewing the chairman of the New Black Panther Party. She wrote that in attempting to offer "an alternate point of view, it is forced to talk to marginal, offensive, and often irrelevant figures".[12] The Economist magazine noted that RT's programming, while sometimes interesting and unobjectionable, and sometimes "hard-edged", also presents "wild conspiracy theories" that can be regarded as "kooky".[184] A 2010 Southern Poverty Law Center report stated that RT extensively covered the "birther" and the "New World Order" conspiracy theories and interviewed militia organizer Jim Stachowiak and white nationalist Jared Taylor.[150] An Al Jazeera English article stated that RT has a penchant "for off-beat stories and conspiracy theories."[185] The news channel has also been criticized for its lack of objectivity in its coverage of the Israeli–Palestinian conflict.[186] Miko Peled, the Israeli peace activist who has called the peace process "a process of apartheid & colonization" is a frequent guest on RT.
1. The good old fashioned antenna. Of course, this all depends on what kind of signal you can get inside your house. In my place here in CO, I can use an HDTV antenna and the channels come in beautifully. But I have lived in other houses where I couldn’t even get snow to show up on the TV (New Mexico, I am looking at you). Antennas mounted on roofs tend to be a lot better at pulling in those free signals, but remember that as of 2009 you need a special digital converter box, as the analog signals will no longer be broadcast (in most communities).
You don't need to put together an extremely detailed accounting of this right from the get-go, but it's helpful to keep what you want in mind as we examine the services and devices that promise to deliver it. All of the cord cutting world's services and devices are setting out to solve certain problems and deliver on certain promises. You should have at least a vague idea of whether you care about the problems they address or should be excited by the promises they make!
Within each cable system's headend facility, meanwhile, the Amiga 2000-powered Prevue Guide software overlaid the bottom half of the satellite feed's video frame with its own, locally generated listings grid. It also continuously chose which of the two simultaneously available promos in the top half of the satellite feed's picture to let local cable subscribers see, patching its audio through to them while visually blocking out the other promo (usually with text promoting the program's next airtime and cable channel). During periods where both of the satellite feed's simultaneous promos were for cable networks not carried by a local cable system, the local Prevue Guide software blocked out both, filling the entire top half of the screen with a local text or graphical advertisement instead (either an ad for a local or national business, or a promotion for a channel that the cable provider carried – displaying that channel's logo and supplementary information on the opposing sides in the upper half). The satellite feed's national scheduling grid was never meant to be seen by cable subscribers. On occasion, however, when a cable system's local Prevue Guide software crashed into Amiga Guru Meditation mode, subscribers would be exposed to the satellite feed's full video frame, letting them see not only the two disparate promos simultaneously running in its upper half, but perhaps more confusingly, the satellite transponder-oriented national listings grid in its lower half.[7]
RT America RT America is based in RT's Washington, D.C. bureau, it includes programs hosted by American journalists. The channel maintains a separate schedule of programs each weekday from 4:00 p.m. to 12:00 a.m. Eastern Time, and simulcasts RT International at all other times. RT America was compelled to register as a foreign agent with the United States Department of Justice National Security Division under the Foreign Agents Registration Act.[109] English 2010
Perhaps the biggest selling point for DIRECTV NOW is that you get a DIRECTV experience without the contract or setup fees. There’s no need to install a satellite dish, so you don’t have to pay for that, and though the streaming service isn’t quite as robust as its satellite counterpart, you don’t have to sign a contract. It really makes it easier to stomach some of the higher-priced packages from DIRECTV NOW because, guess what? You can cancel anytime.
Wow- thank you all. We currenlty do not have cable at home – only bcoz I cannot afford it. We have internet service- CLEAR internet- adn I pay $30.41 a month and its a consistent flat rate- includes taxes and all and I love it. So- because my internet is not through a cable company- are yall sayn that i cannot strean shows from HULU.COM and NETFLIX to my tv to watch shows and movies etc? And if I actually can- may you so kindly tell me how I can do that please?

On 5 March 2014, RT Washington, D.C. bureau anchor Liz Wahl resigned on air, blaming RT for propaganda. Wahl stated that what "broke" her was that RT censored a question from her interview with Ron Paul about "Russia's intervention in Ukraine". In response, RT released a statement: "When a journalist disagrees with the editorial position of his or her organization, the usual course of action is to address those grievances with the editor, and, if they cannot be resolved, to quit like a professional. But when someone makes a big public show of a personal decision, it is nothing more than a self-promotional stunt. We wish Liz the best of luck on her chosen path".[241] In a March 2014 Politico article, Wahl stated "For about two and a half years. I’d looked the other way as the network smeared America for the sake of making the Kremlin look better by comparison, while it sugarcoated atrocities by one brutal dictator after another."[233]


The New Republic writer James Kirchick accused the network of "often virulent anti-Americanism, worshipful portrayal of Russian leaders."[212] Edward Lucas wrote in The Economist (quoted in Al Jazeera English) that the core of RT was "anti-Westernism."[185] Julia Ioffe wrote "Often, it seemed that Russia Today was just a way to stick it to the U.S. from behind the façade of legitimate newsgathering."[12] Shaun Walker wrote in The Independent that RT "has made a name for itself as a strident critic of US policy."[213] Allesandra Stanley wrote in The New York Times that RT is "like the Voice of America, only with more money and a zesty anti-American slant."[61] David Weigel writes that RT goes further than merely creating distrust of the United States government, to saying, in effect: "You can trust the Russians more than you can trust those bastards."[45]
According to Jesse Zwick, RT persuades "legitimate experts and journalists" to appear as guests by allowing them to speak at length on issues ignored by larger news outlets. It frequently interviews progressive and libertarian academics, intellectuals and writers from organisations like The Nation, Reason magazine, Human Events, Center for American Progress[142] and the Cato Institute[45] who are critical of United States foreign and civil liberties policies.[142] RT also features little known commentators, including anarchists, anti-globalists and left-wing activists.[96] Journalist Danny Schechter holds that a primary reason for RT's success in the United States is that RT is "a force for diversity" which gives voice to people "who rarely get heard in current mainstream US media."[40]
If you're looking for something with a little more range, the ClearStream 2V is a good place to start. While at first glance the antenna looks like something meant for the roof, it works perfectly fine indoors. In fact, the 2V eliminates some concerns with foliage and building materials that could weaken the signal for other antennas. On the downside, the size can make it a little tricky to figure out where it could go without being a hinderance.
An antenna is your means of access to local programming when cutting cable TV. If you want an in-depth guide for the information required for an optimal antenna solution, you should check out my antenna guide. Setting up an antenna may be seamless, or it may be the most difficult thing you do when canceling cable. There are numerous variables involved in television signals and antennas. If you are having a difficult time with this, the antenna guide makes this task easier.
×