Being a cord cutter (actually, I've never had cable, so I haven't technically cut any cords), I'm always on the hunt for new ways to keep myself entertained. On Apple TV, I use a handful of apps that, either I subscribe to a streaming service for (like Hulu and Netflix), or offer a free streaming TV feature that doesn't require a cable subscription (like PBS and The CW).

“ They get these extreme voices on that have this kind of hostile toward the West viewpoints towards the world, very extremist. These are the people that they have on. And when I was on the anchor desk, they would instruct you to egg on these guests and try to get them, you know, rallied up, to really fire off their anti-American talking points. Listen, I'm all about exposing government corruption. I'm all about being critical of the government. But this is different. This is promoting the foreign policy of somebody that has just invaded a country, has invaded the country and is then lying about it, is using the media as a tool to fulfill his foreign policy interests. And RT is part of Putin's propaganda network and it's very, very troubling in the wake of what is going on in Ukraine today.[23] ”
Top-rated HDTV indoor antennas include the window-mountable Moho Leaf Metro ($17, above) or the tower-like Terk Omni ($60), both non-amplified antennas that plug directly into a TV tuner. Outdoors, you could try the roof-mountable Antennas Direct ClearStream 2Max or 4Max models, with 60- and 70-mile ranges, respectively. Other antenna makers include 1byOne and View TV.
 United States – The US Department of Justice compelled RT to file paperwork under the Foreign Agents Registration Act in the United States in September 2017.[201] Previously, the United States Secretary of State John Kerry had referred to RT as a state-sponsored "propaganda bullhorn" and he continued by saying, "Russia Today [sic] network has deployed to promote president Putin's fantasy about what is playing out on the ground. They almost spend full-time devoted to this effort, to propagandize, and to distort what is happening or not happening in Ukraine."[202] RT responded that they wanted "an official response from the U.S. Department of State substantiating Mr. Kerry's claims."[203] Richard Stengel from the U.S. Department of State responded.[18] Stengel stated in his response, "RT is a distortion machine, not a news organization," concluding that "the network and its editors should not pretend that RT is anything other than another player in Russia's global disinformation campaign against the people of Ukraine and their supporters". However, Stengel supports RT's right to broadcast in the United States.[204]
Hi Peter, I think I need your help…I am so glad I came across your article and as I believe it will save me a lot of money too. I just got express internet service at my new home and would like to be able to see at least basic TV stations (Fox, cbs so on) and I heard of this ‘free over the air’. I am not very good with regards to technical matters and I would like it to be as simple as possible for me to execute :). I have an old TV (won’t get a newer one any time soon) and would like to use the ‘free on air’ option everyone is talking about over the past few comments. So do i just walk into a electric store and get a digital to analog box with an antenna, connect it to my tv and i can just like that receive the channels? Or is there more? Thank you in advance!
One note of caution: if you do decide to cancel your cable subscription, there is no perfect method to cut the cord and no magic configuration that will give you all the access that you’re used to with cable at a deep discount. You will likely have to subscribe to a patchwork of different services to get all the channels and shows you want to watch. And even then you might have to forgo watching certain shows live and decide to sacrifice access to channels you’re used to having.
Both the EPG Jr. and EPG Sr. allowed cable operators to further customize their operation locally. Among other functions, the listings grid's scrolling speed could be changed and local text-based advertisements could be inserted. Each text-based advertisement could be configured to display as either a "scroll ad" (appearing within the vertically scrolling listings grid between its half-hour cycles)[2] or as a "crawl ad" (appearing within a horizontally scrolling ticker at the bottom of the screen).[3] If no advertisements were configured as "crawl ads," the bottom ticker would not be shown on-screen. The on-screen appearances of both the Jr. and Sr. versions of the EPG software differed only slightly, due primarily to differences in text font and extended ASCII graphic glyph character rendering between the underlying Atari and Amiga platforms.[4]
If you (and your significant other) are comfortable with a larger, more industrial design, the $100 ClearStream 2 is an indoor/outdoor antenna that boasts a 50-mile range. The benefit of the more powerful Clearstream 2 is that I could place it anywhere in the room and pull in 70 channels, ranging from the major networks to PBS affiliates and local Spanish and Chinese language broadcasts.
Ever since I first tried going wireless, I've been unable to bear going back to wired headsets. Unfortunately, it's hard to find a bluetooth headset that isn't crap. I've gone through a lot. Some have terrible battery life, a fraction of what is advertised. Some break. Some stop outputting audio through one side. Some, after a few months of use, stop holding a charge. It seems like several times a year I purchase headsets. Even when just going with the highest-rated ones, they keep letting me down.
On 19 January 2017, RT stated that it had been temporarily restricted from posting media on its Facebook page until 21 January, after the service claimed that RT had infringed on the copyrights of Radio Liberty's Current Now TV when broadcasting a live stream of Barack Obama's final press conference as president of the United States. Current Time TV denied that it had sent any specific complaints to Facebook, and both RT and Current Now TV stated that they had obtained their feed from the Associated Press. The restriction was removed after about 20 hours, but Facebook did not say officially if this was because of a technical error or a policy issue.[267][266]
TV executives have also spent billion of dollars acquiring sports rights, which has driven up the price of TV service—and almost no one has bid more aggressively for sports than Disney CEO Robert Iger. Disney, owner of ESPN, is on the hook for $45 billion in sports rights in the coming years. To cover those fixed costs, ESPN charges TV operators about $8 per month per subscriber, making it the most expensive channel and an easy target for critics.
Start with Netflix and Amazon Prime Video, tack on an HBO subscription to the latter, and consider paying for the Brit-centric streaming service Acorn as well. You’ll have plenty to watch, all commercial-free, and if you hear a lot of buzz about a show that isn’t available through any of those platforms, you can always pay for them on an episode-by-episode basis from Amazon (or iTunes, Vudu, or whichever digital retailer you prefer).
TiVo – The granddaddy of DVRs, a TiVo device is great for streaming programs from Netflix, Blockbuster, and Amazon Video On Demand. It connects to your home's TV antenna so you can watch free network programming, and the HD TiVo units will even pick up your local high-definition channels. The drawback is that on top of the price of the device ($200 and up), you'll need a monthly $12 subscription to access TiVo's best features.
Assange said that RT would allow his guests to discuss things that they "could not say on a mainstream TV network."[69] Assange said that if Wikileaks had published Russian data, his relationship with RT might not have been so comfortable.[64] In August of that year, RT suffered a denial of service attack for several days by a group calling itself "Antileaks". It was speculated that the group was protesting Assange and/or Russia's jailing of members of the activist music group Pussy Riot.[70]
On October 5, 1999, Gemstar International Group Ltd. purchased United Video Satellite Group.[16] Finally, throughout December of that year on cable systems nationwide, a new, modernized yellow grid began replacing the navy blue grid that had presented channel listings to viewers for the past six years. The old navy blue grid was completely phased out by early January 2000. With the arrival of TV Guide Channel's yellow grid, all remaining vestiges of Prevue Channel had been eliminated: its Amiga-based hardware infrastructure was decommissioned, and purpose-built, Windows NT/2000 PCs employing custom-designed graphics/sound expansion cards were installed. With this new infrastructure additionally came the ability for local cable companies to perform silent remote administration of all their installations' locally customizable features, making live, on-screen guide maintenance interruptions by cable system technicians a thing of the past.
I use a combo of Roku, a Mohu Leaf antenna (excellent picture quality) to get OTA signals and a Tivo Premiere box as I wanted the option of recording the OTA signals and the convenience of watching them when I wanted to. The Tivo service is $20 a month, but has lots of great features (season pass, Tivo Desktop, online programing to name a few) and is LESS than 1/3 the price of my FORMER dish bill :)
Ultrafast broadband is defined as any broadband connection with a speed of 300Mbps or greater. Gigabit broadband refers to a connection with a speed of 1,000Mbps, so while you might call a gigabit connection 'ultrafast', not all ultrafast connections are a gigabit. Virgin Media is the only widely available provider to offer speeds in this range. However, there are very few cases where such speeds are necessary.
Local major network affiliates have their own transmitters, so it's likely that your area gets channels like ABC, CBS, Fox, and NBC free over the air – and that's not to mention other common over-the-air channels like PBS and Univision. How many channels are available and how big of an antenna you'll need to pick them up will vary by region, but getting the answers to these questions is pretty simple. Check out our free over-the-air TV explainer and our complete guide to choosing an antenna and getting free HDTV over the air for more important information. There's a reason that this is the classic solution to the problem of how to watch local channels without cable or satellite.

PlayStation Vue is a streaming service similar to Sling TV, offering channels like AMC, TBS, Syfy and much more. However, this service starts at $44.99 per month. Check out this comparison of Sling TV Channels vs. PS Vue for the difference in each services channel lineup. You don’t need a PlayStation gaming console to use the service either. While the service is available on PlayStation 3 and PlayStation 4, you can also use the service with Roku, Amazon Fire TV, Fire TV Stick, Google Chromecast, Android, iPad, and iPhone. Check out my review of PlayStation Vue for more details.
Like PlayStation Vue, AT&T's DirecTV Now has several tiers, starting with $35 a month, going to $50 for 80+ channels, $60 for 100+, and $70 for 120+. That does include Viacom stations and all the networks except CBS; the priciest plan offers up multiple Starz-related channels; HBO and Cinemax are here but for $5 per month extra each; Showtime is $8 per month extra.
The only choice out of the top three that plays commercials, Hulu is best loved for its selection of current seasons of popular TV shows, most of which show up on the site soon after their original air date. For those who want to have their cake and eat it, Hulu also offers a luxurious, commercial-free way to stream its growing catalog of original shows, network content. It will cost you $6 more a month, but we think it’s well worth it if you’re leaving behind the bonds (and ads) of cable.
Consensus: If you're trying to spend the least amount possible and are content with the 30-ish channels that Sling Orange offers, then only paying $20 a month is a sweet deal for you — and is a low price you won't find on most other streaming services. However, if you're thinking about opting for Sling's most expensive package, we'd suggest going with DirecTV's basic plan instead. You'll get a few more channels (over 60) and will be paying $5 less per month.
You forgot Playstation Vue. It’s way better than Sling (Sling’s app is terrible), has full function cloud DVR and OnDemand access, and has access to local Comcast SportsNet channels (DirecTV Now doesn’t in Philly). I’ve been using Vue for 6 months and I did a trial of DirectTV Now and Sling. DirecTV probably has the best app (Amazon Fire), but Vue has the best content if you’re a sports fan. Sling is a distant 3rd, worst app and worst performance.
The New Republic writer James Kirchick accused the network of "often virulent anti-Americanism, worshipful portrayal of Russian leaders."[212] Edward Lucas wrote in The Economist (quoted in Al Jazeera English) that the core of RT was "anti-Westernism."[185] Julia Ioffe wrote "Often, it seemed that Russia Today was just a way to stick it to the U.S. from behind the façade of legitimate newsgathering."[12] Shaun Walker wrote in The Independent that RT "has made a name for itself as a strident critic of US policy."[213] Allesandra Stanley wrote in The New York Times that RT is "like the Voice of America, only with more money and a zesty anti-American slant."[61] David Weigel writes that RT goes further than merely creating distrust of the United States government, to saying, in effect: "You can trust the Russians more than you can trust those bastards."[45]
During the 2008 South Ossetia War, RT correspondent William Dunbar resigned after the network refused to let him report on Russian airstrikes of civilian targets, stating, "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it."[229] According to Variety, sources at RT confirmed that Dunbar had resigned, but rejected that it was over bias. One senior RT journalist told the magazine, "the Russian coverage I have seen has been much better than much of the Western coverage... When you look at the Western media, there is a lot of genuflection towards the powers that be. Russian news coverage is largely pro-Russia, but that is to be expected."[230]
I bought this camcorder for my father as his Father's Day gift. I was expecting it to record happy time of my parents. After receiving the camcorder and try it for some videos, I was surprised with its video quality which is better than most smart phone. My father really loves the camcorder and he said he is going to take more videos and photos in his road trip. Overall, this is a very good quality camcorder with decent price. I will definitely recommend it!

Cinemax, HBO, and Showtime are all add-on options like they are with regular Hulu. Sports and news stations galore. You can "record" 50 hours of programming to the cloud-based DVR or upgrade it to 200 hours for extra; it also costs more to have access to Hulu with Live TV on multiple screens. Hulu with Live TV is on a more limited number of devices but includes all the usual suspects: a browser, iOS, Android, Roku products, Amazon Fire TV, Apple TV, Chromecast, Xbox, and Samsung Smart TVs. Try if free for one week.

There are drawbacks, most having to do with content licensing restrictions. Netflix still has a good number of films in its vast library that are unavailable for streaming. With Hulu Plus, TV shows are generally embargoed until at least the day after their original network air dates. And there can also be restrictions on which seasons of a show are available. Perhaps most frustrating, licensing terms for some shows stipulate that while they can be watched on a computer or mobile device for free on Hulu's website, they are prohibited from being viewed on the TV even with a paid Hulu Plus subscription. But remember, an antenna gets you free OTA network channels, so if you're able to work your schedule around the networks' (like in the old days) you can minimize this inconvenience.
Live sports is admittedly the Achilles heel of streaming video services. The enormous licensing payments that pro sports leagues generate from cable networks simply puts them beyond the reach of Internet TV, with its significantly smaller viewing audience. Certainly, if your day isn't complete without updates from ESPN and ESPN 2, cutting the cable cord isn't yet a feasible option. But the situation is not quite as dire as you may think. Remember, an antenna gets you free OTA broadcasts, so you can watch big events like the World Series, Super Bowl, NBA Finals, and the Olympics. Home market NFL games are still on free TV as well (though they are subject to blackout restrictions if the stadium doesn't sell out).
I literally watch 90+% of my TV on Hulu for the past several years. I quit cable in 2006. Subscribed to Netflix streaming, and then Hulu Plus as soon as it came out in 2010, but found myself watching most stuff on Hulu. I even quit Netflix for 3 years from 2014 to 2017 because I never watched it. I watched everything on Hulu and signed up for the commercial free subscription as soon as Hulu rolled it out. I signed back up for Netflix for 4K content, but I still hardly watch it. In the last 6 months the only things I’ve watched on Netflix were Better Call Saul season 3, a few episodes of Arrested Development, a couple of episodes of The Break with Michelle Wolf, and Thor Ragnarok. Still watch most stuff on Hulu.

I can’t speak to those channels specifically as I’m not really sure. Typically though if you use PlayOn, as long as the channel is available in the software or as a plugin you’ll be able to watch shows from that network. Not all networks make online streaming available, however, so it really depends. There is a link in the article above to the PlayOn site mentioning which channels are available.


Shaun Walker, the Moscow correspondent for The Independent, said that RT had "instructed reporters not to report from Georgian villages within South Ossetia that had been ethnically cleansed."[48] Julia Ioffe wrote that an RT journalist whose reporting deviated from "the Kremlin line that Georgians were slaughtering unarmed Ossetians" was reprimanded.[12] Human Rights Watch said that RT's claim of 2,000 South Ossetian casualties was exaggerated.[231][232]
Amazon Fire ($39.99 - $74.99): Amazon’s set-top box and its cheaper stick have the advantage of syncing well with any other Amazon devices you may have. You can ask your Alexa to find a show for you, and after you start watching it, you can pause it on your TV and pick it up later on your Fire tablet. As with the Roku, the Amazon Fire’s features have also been integrated into a smart TV. The most expensive version of the box adds an HD antenna for picking up free over-the-air local broadcast signals. One common complaint about Fire devices is that they push Amazon Prime Video content over that of other streaming video companies, but that’s a bit of a nitpick. Netflix and Hulu shows are still easy to access with this interface.
RT is a brand of "TV-Novosti", an "autonomous non-profit organization", founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on 6 April 2005.[1][7] During the economic crisis in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO "TV-Novosti" on its list of core organizations of strategic importance of Russia.[8][9][10]
In April 2017, during his successful run for President of France, Emmanuel Macron's campaign team banned both RT and the Sputnik news agency from campaign events. A Macron spokesperson said the two outlets showed a "systematic desire to issue fake news and false information".[205] Macron later said during a press conference that RT and Sputnik were "agencies of influence and propaganda, lying propaganda—no more, no less".[206]
If you're looking for a little more flexibility, Mujay might be just the antenna. The double-sided antenna is similar to the VICTONY antenna in that it can be mounted by simply placing it behind the TV, on the wall, or on a nearby window. After mounting, set the antenna to either 0-35 miles or 35-80 miles to bring in the most channels. Just keep in mind that if your TV doesn't have an HDTV tuner, you'll need a digital converter to make sure the signal is coming through properly. It's also often on sale, making it an even more affordable option.
I am not a financial expert and should you need any financial advising, please contact a trusted certified or licensed professional. The content on this site is intended for informational and entertainment purposes only and not meant to be taken as financial advice. I may be compensated by a third party company either through advertisements, affiliate links, or reviews found on this site or in my email newsletter but I never recommend products or resources I don’t believe in. Find out more here.
Affordable Home Internet Plans – FreedomPop offers 100% free home broadband.  There is a one time cost of $99 for their home wireless hub (act as a both a modem and rougher in one), and you get 1GB of data a month completely free. You'll need a little more data if you're into streaming videos a few times a month, but you could easily get by with their 10GB/mo plan for only $18.99 if you only watch shows a few times a month like me. Check them out here.
Hulu’s single $40-per-month plan (called simply Hulu with Live TV) gives subscribers around 60 live channels (the exact number will be dependent on your market). You will get ABC, NBC, CBS, and Fox, either live or on-demand depending on your location, plus dozens of other popular channels, which Hulu lists in full on its website. The service also added ABC News Live, CBSN, and Cheddar, bolstering its news lineup. 

Former RT Moscow anchor Stacy Bivens, and other former RT journalists speaking under anonymity according to BuzzFeed, said they regretted working for the network, citing their dislike of the network's use of propaganda. Bivens, for example, was explicitly asked to go to Germany and procure a story proving that "Germany is a failed state". When she rejected, other reporters were sent instead.[24]
×